Σχετικό Έγγραφο
Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου 2017
Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2017
Κυριακή 24 Δεκεμβρίου 2017
Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου 2017
Παροχές Υπηρεσιών ΤΣΔ ΠΕ Χανίων και Υποχρεώσεις Εκπαιδευτικών που υλοποιούν προγράμματα
Κοινοποιείται έγγραφο σχετικά με τις Παροχές Υπηρεσιών ΤΣΔ ΠΕ Χανίων και Υποχρεώσεις Εκπαιδευτικών που υλοποιούν προγράμματα κατά το τρέχον Σχολικό Έτος
Ανακοινοποίηση Πινάκων μονάδων μετάθεσης μετά την διαδικασία των ενστάσεων - Προσοχή υπάρχει ανακοινοποίηση στις 02/01/2018
Ανακοινοποίηση των πινάκων μονάδων μετάθεσης στο ορθό, μετά την διαδικασία των ενστάσεων ως εξής:
α) Βελτίωση - οριστική τοποθέτηση
β) από Περιοχή σε Περιοχή
γ) από Περιοχή σε Περιοχή σε ΣΜΕΑΕ-ΚΕΔΔΥ/ΕΕΕΕΚ
α) Βελτίωση - οριστική τοποθέτηση
β) από Περιοχή σε Περιοχή
γ) από Περιοχή σε Περιοχή σε ΣΜΕΑΕ-ΚΕΔΔΥ/ΕΕΕΕΚ
Επισκέψεις Κινητής Οδοντιατρικής Μονάδας της Δ/νσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας Περιφερειακής Ενότητας Χανίων
ΘEMA: «Επισκέψεις Κινητής Οδοντιατρικής Μονάδας της Δ/νσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας Περιφερειακής Ενότητας Χανίων».
Σχετικά Έγγραφα
Στα πλαίσια πρόληψης και προαγωγής Υγείας, σας ενημερώνουμε ότι κινητή Οδοντιατρική Μονάδα θα βρίσκεται στον Ν. Χανίων από Δευτέρα, 8 Ιανουαρίου 2018 και για ένα μήνα περίπου, κατόπιν απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι προαιρετικό και δωρεάν για τους μαθητές Β’ τάξης και η εφαρμογή του θα γίνει μετά από συνεννόηση με τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων.
Υπεύθυνη Οργάνωσης και συντονισμού του προγράμματος ορίστηκε η Καβαζίδου Ελένη, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων της Δ/νσής μας, με την οποία μπορείτε να επικοινωνείτε καθημερινά στο τηλέφωνο 28210 47 328 και δια email: ekavazidou@sch.gr. Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το συγκεκριμένο πρόγραμμα οδοντιατρικής φροντίδας δείτε το σχετικό επισυναπτόμενο έγγραφο.
Ο Δ/ντης Π/θμιας Εκπ/σης Χανίων
Προεγκεκριμένα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων 2017-18
ΘEMA: «Ανακοίνωση Λίστας Προεγκεκριμένων Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων Σχολ. Έτους 2017-18».
Κοινοποιείται η λίστα προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων
που εγκρίθηκαν προς υλοποίηση για το Σχολ. Έτος 2017-18.
Τα προγράμματα που έχουν εκκρεμότητες θα αξιολογηθούν,
ύστερα από διεκπεραίωση σχετικών εκκρεμοτήτων, όπως όρισε η σχετική Επιτροπή.
Εμμανουήλ Μηλιαράκης
Κοινοποιείται η λίστα προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων
που εγκρίθηκαν προς υλοποίηση για το Σχολ. Έτος 2017-18.
Τα προγράμματα που έχουν εκκρεμότητες θα αξιολογηθούν,
ύστερα από διεκπεραίωση σχετικών εκκρεμοτήτων, όπως όρισε η σχετική Επιτροπή.
Ο Δ/ντης Π/θμιας Εκπ/σης Χανίων
Εμμανουήλ Μηλιαράκης
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Σας ενημερώνουμε ότι
• όλα τα προγράμματα που υλοποιούνται στη Διεύθυνσή μας θα πρέπει να βασίζονται σε σχετικό εγκεκριμένο εκπαιδευτικό υλικό από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
• προγράμματα για τα οποία δε διατίθεται σχετικό υλικό, θα πρέπει να υλοποιούνται σε στενή συνεργασία με τον Υπεύθυνο Σχολικών Δραστηριοτήτων και την παράλληλη καθοδήγηση του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου.
• όλα τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων έχουν κοινοποιηθεί στους αρμόδιους Σχολικούς Συμβούλους, είναι όμως σημαντικό να ακολουθήσει σχετική ενημέρωση από τους Διευθυντές των σχολείων που εμπλέκονται σε αυτά.
• όλα τα προγράμματα θα ενταχθούν σε κοινωνικά δίκτυα κοινής θεματικής και οι εκπαιδευτικοί που δεν επιμορφώθηκαν ή δεν έχουν ειδική κατάρτιση στο γνωστικό αντικείμενο με το οποίο ασχολούνται, θα προσκληθούν να παρακολουθήσουν σχετική επιμόρφωση.
• οι εκπαιδευτικοί που υλοποιούν προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων έχουν προτεραιότητα συμμετοχής σε όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα των ΚΠΕ της χώρας καθώς και άλλων προγραμμάτων, δράσεων, επιμορφώσεων και δραστηριοτήτων συναφών με τον Πολιτισμό, την Αγωγή Υγείας, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Αγωγή Σταδιοδρομίας.
• Όλοι οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί θα λαμβάνουν μηνιαίως σχετικό ενημερωτικό δελτίο με δράσεις και εκπαιδευτικά εργαλεία που σχετίζονται με το πρόγραμμά τους.
eTwinning Σεμινάρια
Τα διαδικτυακά μαθήματα έχουν ως αντικείμενο την παιδαγωγική
αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 για την υλοποίηση συνεργατικών
δραστηριοτήτων σε έργα eTwinning και την ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία
μαθημάτων, αλλά και το «Δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο - Αξιολόγηση
και ανάπτυξη κριτικής σκέψης για το ψηφιακό περιεχόμενο» και οργανώνονται σε 5
κύκλους για τους καθηγητές όλων των άλλων ειδικοτήτων. Τα εργαλεία και οι
υπηρεσίες που παρουσιάζονται στα σεμινάρια είναι είτε ελεύθερο λογισμικό είτε διατίθενται
δωρεάν.
Κάθε εκπαιδευτικός κύκλος έχει διάρκεια 120 ωρών (6 μήνες),
ξεκίνησε τον Οκτώβριο 2017 και θα διαρκέσει μέχρι τον Μάιο 2018. Στα σεμινάρια
συμμετέχουν 4.000 εκπαιδευτικοί και λειτουργούν συνολικά 200 e–τάξεις με αντίστοιχα
200 επιμορφωτές.
Σχετικά με τη δράση: http://www.etwinning.gr/news/moodle/762-online-e-web-2-0-etwinning
και την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης http://seminars.etwinning.gr/
Σχετικό έγγραφο
Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2017
Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2017
ΕΝΗΜΕΡΟΣ τεύχος 141ο | e141
Κοινοποιείται το 141ο τεύχος του Εβδομαδιαίου Ημερολογίου Κίνησης ΕΝΗΜΕΡΟΣ
Η Επικοινωνία ως Παράσταση: Σκηνοθετώντας τη Διδασκαλία με Εφ-ευρετικό τρόπο
«Η Επικοινωνία ως Παράσταση:
Σκηνοθετώντας
τη Διδασκαλία με Εφ-ευρετικό τρόπο»
Διεθνές Συνέδριο
Οργάνωση: ΣΥ.Ν.Θ.Ε.ΣΗ.: Ο Κύκλος των Εφ-ευρετικών Εκπ/κών και
Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Περιστερίου
Υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και της Γ΄Δ/νσης Δ.Ε. Αττικής
Ημερομηνία:
2 και 3 Μαρτίου 2018
Χώρος:
Θέατρο Καλλιτεχνικού Γυμνασίου
Ενημερωτική Επιστολή για υποψήφιους ομιλητές
Εισαγωγικό
κείμενο.
Η εκπαίδευση
είναι ένας ιδιαίτερα σημαντικός τομέας για τον πολιτισμό μιας χώρας αλλά και
για την κοινωνικοοικονομική της ανάπτυξη. Δεν είναι τυχαίο ότι στην Ευρωπαϊκή
Ένωση δόθηκε τα τελευταία χρόνια έμφαση στο ‘ανθρώπινο κεφάλαιο’ και στην ‘επένδυση
στη γνώση και στον άνθρωπο’. Βέβαια, ζητούμενο είναι ακόμη με ποιο τρόπο, ποια
μεθοδολογία η οποία στηρίζεται σε ποιο ολοκληρωμένο θεωρητικό μοντέλο θα επιτευχθεί
καλύτερα η ‘επένδυση’ αυτή έτσι, ώστε να οδηγεί στην
ανάπτυξη: την προσωπική και την
κοινωνική ανάπτυξη.
Οι στόχοι
της Αυτογνωσίας και Κοινωνιογνωσίας
που προωθούμε εδώ και αρκετά χρόνια με πλούσιο έργο και ποικιλία δραστηριοτήτων
(ερευνητικών, συγγραφικών, συνεδρίων, σεμιναρίων κ.ά.) αυτήν την ανάπτυξη επιδιώκει
στρατηγικά. Η μεθοδολογία μας στηρίζεται σε ένα Κριτικό και Αναπτυξιακό Μοντέλο
που είναι διεπιστημονικό και προβλέπει τη διαλεκτική σχέση ανάμεσα στη θεωρία
και την πράξη. Είναι μια καινοτόμος μεθοδολογία που προσεγγίζει τη διδασκαλία με
εφ-ευρετικό τρόπο έτσι, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να εμπνέονται και να
συμμετέχουν δημιουργικά στη διαδικασία της μάθησης.
Στόχος του
παρόντος συνεδρίου:
Τα τελευταία
χρόνια και με στόχο την ανάδειξη της σπουδαιότητας του ρόλου του εκπαιδευτικού
για την προσωπική ανάπτυξη των νέων και για την κοινωνική ανάπτυξη, προωθούμε
συστηματικά τρεις διαστάσεις στο επαγγελματικό του προφίλ: Το δάσκαλο ως Ερευνητή με βάση την προσέγγιση της
Ενεργού Έρευνας, το δάσκαλο ως Σύμβουλο
με βάση τη γνώση από το χώρο της Συμβουλευτικής και το δάσκαλο ως Επικοινωνό. Στο συνέδριό μας αυτό θα δοθεί έμφαση σε μια
πολύ βασική παράμετρο στη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης: δηλαδή, στην Επικοινωνία και στο δάσκαλο ως
Επικοινωνό.
Η επικοινωνία είναι ένα πλούσιο, ενδιαφέρον και πολύπλοκο
επιστημονικό πεδίο. Η γνώση σχετικά με την επικοινωνία είναι απαραίτητη σε κάθε
επαγγελματία που εμπλέκεται σε σχέσεις ανθρώπινης αλληλεπίδρασης. Η διδασκαλία
είναι μια σαφώς επικοινωνιακή σχέση. Για
το λόγο αυτό θεωρούμε ότι η ενημέρωση σχετικά με μοντέλα και πρακτικές επικοινωνίας
είναι απαραίτητη για όλα τα δρώντα υποκείμενα που νομιμοποιούνται να έχουν
άποψη και/ή ρόλο τη διδακτική – μαθησιακή συνάντηση (εκπαιδευτικών,
εκπαιδευτών, διευθυντών, σχολικών συμβούλων, επιστημόνων της εκπαιδευτικής
πολιτικής ηγεσίας).
Το μοντέλο επικοινωνίας που προωθούμε δεν είναι το
γραμμικό μοντέλο των ΜΜΕ αλλά ένα ολικό μοντέλο στο πλαίσιο του οποίου η
επικοινωνία ορίζεται ως κοινωνική
αλληλεπίδραση μέσα από μηνύματα. Ένα σημαντικό στοιχείο στο πλαίσιο του
μοντέλου αυτού είναι η αναγνώριση πως το
πιο σημαντικό ζήτημα στην επικοινωνία δεν είναι η αποστολή και πρόσληψη
μηνυμάτων αλλά η παράσταση.
Από τη δεκαετία του 1960 ο όρος ‘παράσταση’
απελευθερώθηκε από το χώρο του θεάτρου και χρησιμοποιείται για να περιγράψει
μια σειρά πολιτισμικών δραστηριοτήτων, όπως για παράδειγμα, τη λαϊκή
διασκέδαση, πράξεις του λόγου, πολιτικές διαδηλώσεις, τη συμπεριφορά μας σε
ποικιλία πλαισίων όπως: στο σπίτι, στον εργασιακό χώρο, στο σχολείο και στη
σχολική τάξη, σε κοινωνικές εκδηλώσεις (π.χ. συνέδρια).
Επικοινωνούμε μέσα από παραστάσεις που δίνουμε και,
επομένως, στο πλαίσιο της κριτικής
αυτογνωσίας και κοινωνιογνωσίας που προωθούμε είναι σημαντικό:
·
Να προσπαθήσουμε να γνωρίσουμε περισσότερο τον εαυτό μας
μέσα από την παρατήρηση και την κριτική ανάλυση των προσωπικών μας παραστάσεων,
και
·
Να προσπαθήσουμε να πειραματιστούμε με την παράσταση ως
μέθοδο μάθησης και ανάπτυξης σε προσωπικό και σε κοινωνικό επίπεδο.
Μια
παράσταση, ωστόσο, για να είναι επιτυχημένη και να οδηγεί στην πραγματοποίηση
των στόχων της, χρειάζεται να σχεδιάζεται προσεκτικά, με δημιουργικότητα και
εφ-ευρετικότητα έτσι, ώστε να εμπνέει τους εμπλεκόμενους στο ταξίδι για τη
μάθηση και την ανάπτυξη.
Βασικές
προτεινόμενες θεματικές για παρουσίαση στο Συνέδριο:
A. Η επικοινωνία ως παράσταση σε σχέση με τη διδασκαλία:
Ø
Ποιος
σκηνοθετεί τη διδακτική παράσταση;
Ø
Ποιοι
συνεργάζονται;
Ø
Ποια η
μεθοδολογία της παράστασης;
Ø
Ποια η σχέση
της με μια θεατρική παράσταση;
B. Σκηνοθεσία της διδασκαλίας: πέρα από τη στενή
προετοιμασία του μαθήματος
Ø
Πώς
σκηνοθετεί τη διδασκαλία του ο εκπαιδευτικός;
Ø
Εφαρμόζει
μια σκηνοθετικού τύπου μεθοδολογία για όλη τη διάρκεια της ετήσιας διδασκαλίας
ή κάποιες φορές μόνο ως κάτι ‘ξεχωριστό’ με προσωρινά ‘δάνεια’ από το χώρο της τέχνης;
Ø
Σκηνο-θεσία,
Διδασκαλία: Η εξερεύνηση μιας σχέσης.
Ø
Ο Δάσκαλος
ως Ηθο-ποιός και Σκηνο-θέτης: πέρα από τη στενή αντίληψη της διδασκαλίας.
Ø
‘Παίζοντας’ στο κέντρο της σκηνής της σχολικής
τάξης: Οργάνωση και σκηνοθεσία για το ‘ανέβασμα’ του διδακτικού έργου.
C. Ενεργός Έρευνα και Σκηνοθεσία της διδασκαλίας:
Εξερευνώντας μια σχέση:
Ø Οργάνωση της ετήσιας διδασκαλίας με βάση τη φιλοσοφία και
τη μεθοδολογία της Ενεργού Έρευνας.
Ø Στοχεύοντας στην αλλαγή, στη βελτίωση, στην ανάπτυξη με
μια άλλη διδακτική ‘ματιά’.
Με αυτήν την
προαναγγελία, λοιπόν, του συνεδρίου σας προσκαλούμε να πάρετε μέρος στο
συνέδριο με μια από τις εξής προτεινόμενες μορφές.
Ø Εφ-ευρετική παρουσίαση/εισήγηση που μπορεί να
περιλαμβάνει σκηνοθετικά ένα εργαστήριο, δρώμενο ή βιντεοπαρουσίαση.
Ø Poster
Για το σκοπό
αυτό παρακαλούμε να στείλετε το θέμα και τη μορφή της παρουσίασης που
προτείνετε μέχρι τις 27 Δεκεμβρίου και μια περίληψη 300 έως 500 λέξεων μέχρι
30 Δεκεμβρίου 2017 στη δ/νση:
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το προφίλ της
ΣΥ.Ν.Θ.Ε.ΣΗ και του Συνεδρίου, σας προτείνουμε να επισκεφτείτε τις σελίδες: https://www.sites.google.com/site/synthesihellas/
Σημειώσεις: 1) Προβλέπεται έκδοση τόμου των εργασιών του συνεδρίου λόγω του
καινοτόμου χαρακτήρα του, 2) Οι ομιλητές δεν θα πληρώσουν συμμετοχή για την
παρουσίασή τους όπως
προβλέπεται σε συνέδρια.
Ενήμερος τεύχος 140o | e140
Κοινοποιείται το 140ο τεύχος του Εβδομαδιαίου Ημερολογίου Κίνησης ΕΝΗΜΕΡΟΣ
Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2017
Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2017
Πρόσκληση Συμμετοχής στο Τοπικό Πολιτιστικό Δίκτυο ΧΟΡΟΣ, ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
ΘEMA: «Πρόσκληση Συμμετοχής στο Τοπικό Πολιτιστικό Δίκτυο ΧΟΡΟΣ, ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ».
Προσκαλούμε την Εκπαιδευτική Κοινότητα να εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής για να συμμετέχει στο Τοπικό Πολιτιστικό Δίκτυο «Χορός, Μουσική και Θέατρο στον Κύκλο του Χρόνου» για τη συγκρότηση Παιδαγωγικής και Συντονιστικής Επιτροπής, καθώς και της κατάρτισης λίστας εμπλεκόμενων σχολείων, που θα αναφερθούν στο σχετικό καταστατικό ίδρυσης του Δικτύου.
Στο Δίκτυο εντάσσονται προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων που έχουν συνάφεια με τη θεματολογία του Δικτύου, όπως αναφέρεται στο Παράρτημα. Δυνατότητα συμμετοχής έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί που υλοποιούν προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων κατά το τρέχον Σχολικό Έτος 2017-18.
Η συγγραφή του Δικτύου προέκυψε από συνεργασία πέντε Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων από τους Νομούς Χανίων, Πιερίας, Αττικής και Αργολίδας. Τα Τοπικά Δίκτυα με θέμα «Χορός, Μουσική και Θέατρο στον Κύκλο του Χρόνου» έχουν κοινό περιεχόμενο (βλ. σχετ. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ) και δύναται να συνεργάζονται για ενίσχυση κοινών δράσεων, επιμορφώσεων και συνεργασιών μεταξύ στελεχών και εκπαιδευτικών των εμπλεκόμενων Διευθύνσεων, με απώτερο σκοπό τη στρατηγική συνεργασία ανάπτυξης καλλιτεχνικής παιδείας στα σχολεία μας.
Προκειμένου να εκδηλώστε ενδιαφέρον συμμετοχής ακολουθήστε το σύνδεσμο: https://goo.gl/forms/O1IRVQ25PY8y3UhW2
Ο Δ/ντης Π/θμιας Εκπ/σης Χανίων
Εμμανουήλ Μηλιαράκης
Προσκαλούμε την Εκπαιδευτική Κοινότητα να εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής για να συμμετέχει στο Τοπικό Πολιτιστικό Δίκτυο «Χορός, Μουσική και Θέατρο στον Κύκλο του Χρόνου» για τη συγκρότηση Παιδαγωγικής και Συντονιστικής Επιτροπής, καθώς και της κατάρτισης λίστας εμπλεκόμενων σχολείων, που θα αναφερθούν στο σχετικό καταστατικό ίδρυσης του Δικτύου.
Στο Δίκτυο εντάσσονται προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων που έχουν συνάφεια με τη θεματολογία του Δικτύου, όπως αναφέρεται στο Παράρτημα. Δυνατότητα συμμετοχής έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί που υλοποιούν προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων κατά το τρέχον Σχολικό Έτος 2017-18.
Η συγγραφή του Δικτύου προέκυψε από συνεργασία πέντε Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων από τους Νομούς Χανίων, Πιερίας, Αττικής και Αργολίδας. Τα Τοπικά Δίκτυα με θέμα «Χορός, Μουσική και Θέατρο στον Κύκλο του Χρόνου» έχουν κοινό περιεχόμενο (βλ. σχετ. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ) και δύναται να συνεργάζονται για ενίσχυση κοινών δράσεων, επιμορφώσεων και συνεργασιών μεταξύ στελεχών και εκπαιδευτικών των εμπλεκόμενων Διευθύνσεων, με απώτερο σκοπό τη στρατηγική συνεργασία ανάπτυξης καλλιτεχνικής παιδείας στα σχολεία μας.
Προκειμένου να εκδηλώστε ενδιαφέρον συμμετοχής ακολουθήστε το σύνδεσμο: https://goo.gl/forms/O1IRVQ25PY8y3UhW2
Ο Δ/ντης Π/θμιας Εκπ/σης Χανίων
Εμμανουήλ Μηλιαράκης
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Προτεινόμενος Τίτλος του Δικτύου
Χορός, Μουσική & Θέατρο στον Κύκλο του Χρόνου
Σκοπός και Επιμέρους Στόχοι
Σκοπός του δικτύου είναι η ανάπτυξη νέων εργαλείων και εκπαιδευτικών δράσεων που θα εξυπηρετήσουν στη σταθεροποίηση και διαχρονική διευκόλυνση της καλλιτεχνικής παιδείας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση[1]. Οι εργάτες, αποδέκτες και πολλαπλασιαστές αυτού του Δικτύου θα είναι η Εκπαιδευτική και Μαθητική Κοινότητα με έμμεση εμπλοκή δημοτικών και περιφερειακών αρχών στοχεύοντας κατ’ επέκταση, σε διαδικασίες δια βίου μάθησης περί πολιτισμού και υψηλής αισθητικής για τον Έλληνα Πολίτη.
Οι στόχοι του Δικτύου αυτού αφορούν:
Α. Την οργάνωση και δόμηση σταθερού πλαισίου επιμόρφωσης και υποστήριξης εκπαιδευτικών σε προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων που αφορούν το Χορό, τη Μουσική και την Υποκριτική Τέχνη και διευκολύνουν στην καλλιέργεια Υψηλής Αισθητικής και στην Καλλιτεχνία.
Β. Τον μεθοδολογικό εμπλουτισμό παιδαγωγικών μονοπατιών καλλιτεχνικής δημιουργίας
Γ. Την Ανάπτυξη και Εδραίωση Δικτύου Επαφών Καλλιτεχνικών, Εκπαιδευτικών, Θεραπευτικών και Ερευνητικών Δομών, δημόσιων και μη, που εξυπηρετούν στην ανάπτυξη, προβολή και διάχυση του έντεχνου χορού, της μουσικής και της υποκριτικής τέχνης όπως αυτές υφίστανται στον κύκλο του χρόνου.
Δ. Τη θεμελίωση Ενιαίας Ενημερωτικής διαδικτυακής Πλατφόρμας με αναρτήσεις από εγκεκριμένες δράσεις, παραστάσεις, εκπαιδευτικό υλικό και εκδρομές που αφορούν αποκλειστικά τον Έντεχνο Χορό, τη Μουσική και την Υποκριτική Τέχνη του χθες και του σήμερα.
Ε. Τη Θεματική Εστίαση Επιμορφώσεων, Δράσεων και Καλλιτεχνικών Δραστηριοτήτων που αφορούν τον Έντεχνο Χορό και την Υποκριτική Τέχνη της Ελλάδας του Χθες, του Σήμερα και του Αύριο, με βασικό θεματικό άξονα τα Αρχαία Θέατρα της Ελλάδος.
Στ. Τη σταθερή δομική ιεραρχία δράσεων του Δικτύου ανά έτος, με βιωματικό κυρίως τρόπο.
Θεματικοί Άξονες
· Το Αρχαίο Θέατρο στον Κύκλο του Χρόνου
· Η Μουσική και ο Χορός από την αρχαιότητα έως σήμερα
· Η Ιστορία της Παιδαγωγικής Χορού, Μουσικής & Θεάτρου
· Υγεία και Θεραπεία μέσω της Δραματικής & Ορχηστικής Τέχνης από την αρχαιότητα έως σήμερα
Εκπαιδευτική Δομή του Δικτύου
Στην αρχή έκαστου έτους, θα πραγματοποιούνται επιμορφώσεις (περί τοπικής ιστορίας και παραστατικών τεχνών)[2] και παράλληλα, παραστάσεις σε αρχαία θέατρα της Ελλάδας, κάθε χρόνο και περισσότερα. Συγκεκριμένα, προοδευτικά αυξανόμενα θα πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές δράσεις Θεάτρου και Χορού σε περιοχές που υπάρχουν προσβάσιμα για παραστάσεις αρχαία θέατρα. Οι παραστάσεις αυτές θα εγκρίνονται και θα δομούνται σε συνεργασία με τις τοπικές Εφορίες Αρχαιοτήτων και τους κατά τόπο Υπεύθυνους Πολιτιστικών Θεμάτων/ Σχολικών Δραστηριοτήτων, με απώτερο σκοπό την καλλιέργεια αισθητικής αναφορικά με την αρχικτεκτονική τοπίου και τις παραστατικές τέχνες. Συγκεκριμένα, προτείνεται να πραγματοποιείται αυτή η εναρκτήρια δράση στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Φεστιβάλ Κωφοί και Ακούοντες εν Δράσει[3], όπου ήδη υπάρχει αυτή η συγκεκριμένη δομή με ελάχιστες διαφοροποιήσεις, προσθέτοντας επιπλέον, τις παραμέτρους συμπερίληψης ΑμεΑ με τυπικό πληθυσμό, συνεργασίας Κοινωνικών με Εκπαιδευτικούς και Ακαδημαϊκούς Φορείς και αμοιβαία υποστήριξη από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.
Ακολούθως, ύστερα από τη σχετική δημοσίευση εγκυκλίου σχολικών δραστηριοτήτων θα επιλέγονται συναφείς θεματικές για υλοποίηση συναφούς προγράμματος πολιτιστικών θεμάτων από τον εκπαιδευτικό.
Ακολούθως, δίνεται η δυνατότητα
· αξιοποίησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που εγκρίθηκαν από το ΙΕΠ ή συναφών δράσεων που υλοποιούνται από τις οικείες Εφορίες Αρχαιοτήτων, που συνήθως εμπεριέχουν βιωματικές και δια ζώσης εκπαιδευτικές εμπειρίες.
· εκπαιδευτικών επισκέψεων και επιμορφώσεων με διοικητικές αρχαιρεσίες όπως ορίζονται από το υπάρχον πλαίσιο
· αξιοποίησης εκπαιδευτικού υλικού του ΥΠΠΟ από την ιστοσελίδα http://followodysseus.gr με στόχο να εμπλουτισθεί με παρεμβάσεις και πρωτοβουλίες εξειδικευμένου προσωπικού της εκπαιδευτικής κοινότητας[4].
Στο τέλος κάθε χρόνου, προτείνεται να δρομολογούνται παραστάσεις σε υπαίθριους αρχαιολογικούς ή κλειστούς δημοτικούς χώρους, με στόχο να υπάρχει η μέγιστη δυνατή καλλιτεχνική ποιότητα και αρτιότητα του θεάματος.
Μεθοδολογία
Οι Εκπαιδευτικές Διαδικασίες προτείνεται να είναι:
· Βιωματικές για τις επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (απόλυτος προγραμματισμός και λογικοποίηση) με χρήση – όπου απαιτείται – της Ερβαρτιανής Μεθόδου (α. προετοιμασία των μαθητών για να δεχθούν τη νέα γνώση, β. παρουσίαση και επεξήγηση του νέου αντικειμένου διδασκαλίας, γ. σύνδεση με τα προηγούμενα, δ. γενίκευση, συνόψιση και συμπεράσματα, ε. εφαρμογή της νέας γνώσης) και της Τριμερούς Διδασκαλίας (δομή μαθήματος: παρουσίαση, επεξεργασία, έκφραση
· Μαθητοκεντρικές για τις σχολικές μονάδες
o Μέθοδος Dewey / Learning by Doing (δομή μαθήματος: εμπειρία, σύνδεση, ταξινόμηση, σχεδιασμός, επαλήθευση, αξιολόγηση)
o Το Μοντέλο Gagne (φάσεις μακροδομής μαθημάτων: διερεύνηση, κατευθυνόμενη εργασία, έκφραση, ελεύθερη εργασία, ολοκλήρωση)
o Μέθοδος Project
· Συμμετοχικές για τις επιμορφώσεις εκπαιδευτικών και τις δράσεις μαθητών στα σχολεία. Σε αυτές τις μεθόδους προέχει η συνεργασία μεταξύ των μαθητών, ή, αντίστοιχα, συνεργασία μαθητών με τον εκπαιδευτικό και βιωματική προσέγγιση. Στόχος δεν είναι μόνο η μετάδοση και αφομοίωση γνώσεων αλλά και η πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών.
Προτείνεται να αξιοποιηθεί όλη η γκάμα μοντέλων διδασκαλίας, ανάλογα με την ηλικία, το περιεχόμενο της δράσης ή του σχολικού προγράμματος και τη μακροδομή του. Δύναται να συμπεριληφθούν σταθερά και ασταθή μοντέλα διδασκαλίας και συνιστάται να χρησιμοποιηθούν κυρίως, μοντέλα ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων και αγωγής συμπεριφοράς, παρά προσωπικών χαρακτηριστικών.
Εκπαιδευτικό Υλικό
Το Δίκτυο θα αξιοποιήσει εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις που έχουν εγκριθεί από το ΙΕΠ με έμφαση στα ακόλουθα:
- Εκπαιδευτικό Πακέτο ΥΠΠΟ: Το Αρχαίο Θέατρο στον Κύκλο του Χρόνου
- Εκπαιδευτική Δράση ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ: Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων, Μαθητές ξεναγούν Μαθητές στα Αρχαία Θέατρα».
Όλα τα εγκεκριμένα πολιτιστικά προγράμματα και δράσεις θα προωθούνται στα μέλη του Δικτύου. Τα αρμόδια στελέχη Σχολικών Δραστηριοτήτων / Πολιτιστικών Θεμάτων θα εξυπηρετούν συνέργειες γνώσης, στρατηγικές συμπράξεις και διασχολικές συνεργασίες μεταξύ των μελών του Δικτύου, όπως π.χ. με την οργάνωση διασχολικών καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων ψυχαγωγικού, επιμορφωτικού ή ενημερωτικού χαρακτήρα, κ.α.
Συνεργασίες
Η επικοινωνία, η συνεργασία και η προβολή των δράσεων αποτελεί ζητούμενο όλων των μελών του Δικτύου. Όλοι οι εκπαιδευτικοί θα έχουν δυνατότητα επιμόρφωσης σε θέματα που αφορούν τις παραστατικές τέχνες γενικότερα, μέσω σεμιναρίων, ημερίδων και κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού.
Προτείνεται να αξιοποιηθεί το εκπαιδευτικό υλικό του Υπουργείου Πολιτισμού που έχει εγκριθεί από το αρμόδιο Τμήμα του ΥΠΠΕΘ σε προγενέστερο χρόνο (όπως η μουσειοσκευή το «Αρχαίο θέατρο», το υλικό του προγράμματος «Μελίνα» κ.ά.).
Οι Εφορίες Αρχαιοτήτων, που υπό την ευθύνη τους λειτουργούν τα αρχαία Θέατρα, προτείνεται να υποστηρίζουν τις θεματικές του Δικτύου με ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα ξεναγήσεων και ενημέρωσης, βασιζόμενα στο εκπαιδευτικό υλικό «Αρχαίο Θέατρο στον Κύκλο του Χρόνου».
Οι Υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων/ Σχολικών Δραστηριοτήτων θα αναλαμβάνουν την ενημέρωση και προβολή των δράσεων του Δικτύου και θα διευκολύνουν σε διαδικασίες υλοποίησης προγραμμάτων με θεματική τον Χορό, τη Μουσική και το Θέατρο σε διάφορες χρονικές περιόδους με αφετηριακό σημείο την Αρχαία Ελλάδα.
Προτείνεται συστηματική και δημιουργική συνεργασία με τοπικούς, περιφερειακούς και πανελλήνιους δημόσιους φορείς που σχετίζονται με την καλλιτεχνική πράξη (Ωδεία, Φιλαρμονικές των Δήμων και Χορωδίες, Ορχήστρες, θεατρικές και χορευτικές ομάδες των Πανεπιστημίων, Εθνική Λυρική Σκηνή, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, κ.α.), με Εφορίες Αρχαιοτήτων του ΥΠΠΟ και με το σωματείο Διάζωμα[5] σε θέματα επιμόρφωσης και εκπαίδευσης εκπαιδευτικών[6].
Προτείνεται οι χοροθεατρικές βραδιές να εξυπηρετούνται από το ήδη δομημένο δίκτυο κοινωνικών, ακαδημαϊκών και πολιτιστικών φορέων δημοσίου δικαίου ή μη κερδοσκοπικά πολιτιστικά ιδρύματα που υποστηρίζουν το Πανελλήνιο Φεστιβάλ «Κωφοί και Ακούοντες εν Δράσει» που τελεί υπό την αιγίδα τριών (3) Υπουργείων (Παιδείας, Πολιτισμού και Τουρισμού).
Κάθε εμπλεκόμενο σχολείο ή διασχολική ομάδα δράσης υποχρεούται, τουλάχιστον, μία φορά το χρόνο, να ενημερώνει το ψηφιακό αποθετήριο του Δικτύου με τμήμα από τα παραδοτέα της δράσης που υλοποίησε. Το εκπαιδευτικό υποστηρικτικό υλικό θα εμπλουτίζεται κάθε χρόνο από την Παιδαγωγική Ομάδα του Δικτύου και τους συμμετέχοντες στο δίκτυο εκπαιδευτικούς.
Σε ετήσια βάση στο τέλος των εργασιών του Δικτύου η τελική προβολή των δράσεων θα συμπεριλαμβάνεται στις ετήσιες εορταστικές εκδηλώσεις πολιτιστικού περιεχομένου των κατά τόπο Υπεύθυνων Πολιτιστικών Θεμάτων/ Σχολικών Δραστηριοτήτων κάθε Διεύθυνσης Εκπαίδευσης (Π/θμιας και Δ/θμιας).
Επικοινωνιακό Πλαίσιο
Το Τμήμα Σχολικών Δραστηριοτήτων θα αποτελεί το κομβικό σημείο επικοινωνίας μεταξύ φορέων για την υλοποίηση των δράσεων, προγραμμάτων, προκαταρκτικών συναντήσεων, που αφορούν το Δίκτυο. Επίσης, θα διευκολύνει σε διαδικασίες σύνταξης κειμένων και ενημερωτικών εντύπων και θα προωθεί ηλεκτρονικά ενημερωτικά έντυπα, οδηγούς και ό,τι άλλο έντυπο ή ηλεκτρονικό υλικό απαιτείται, για τους Εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο δίκτυο.
Συναλλαγές και Αποδέκτες
Αποδέκτες των παροχών του Δικτύου είναι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές. Η συμμετοχή κάθε εκπαιδευτικού ή σχολικής ομάδας είναι εθελοντική. Για τις παρεχόμενες υπηρεσίες του Δικτύου δεν προβλέπεται δαπάνη για το δημόσιο. Το συγκεκριμένο Δίκτυο, ως εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης δύναται να εξυπηρετήσει ή να συνεισφέρει στην απόδοση ή αξιολόγηση έργου επιδοτούμενων προγραμμάτων δημοσίου συμφέροντος.
Πνευματικά Δικαιώματα
Σε όλα τα αρχεία που θα αναρτώνται ή θα κοινοποιούνται δημοσίως σε ηλεκτρονική, έντυπη ή παρόμοια μορφή, ο / οι δημιουργός/οί ευθύνονται για την καταχώρηση και αναφορά των συντελεστών που έχουν πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα. Κάθε αρχείο ή αντικείμενο που προστατεύεται με πνευματικά δικαιώματα θα πρέπει να παραδίδεται κλειδωμένο, ή εάν το επιθυμεί ο δημιουργός, ανοικτό προς επεξεργασία, κατά βούληση. Κάθε φορά που θα ζητείται σχετική βεβαίωση που θα πιστοποιεί τη συναλλαγή του δικαιούχου με το Δίκτυο, θα εκδίδεται σχετική βεβαίωση από τη Συντονιστική Αρχή του Δικτύου.
Διαδικασία Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση της πορείας του Δικτύου (αρχική – διαμορφωτική –τελική) θα πραγματοποιείται στο τέλος κάθε σχολικού έτους ή στην αρχή της επόμενης σχολικής χρονιάς (Απρίλιο – Μάιο ή Σεπτέμβριο- Οκτώβριο) σε συνεδριάσεις της Συντονιστικής Επιτροπής με σχετική εισήγηση της αρμόδιας Παιδαγωγικής / Καλλιτεχνικής Επιτροπής για το προτεινόμενο Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο και τον θεματικό χαρακτήρα του Νέου Έτους.
Συμμετοχές στο Δίκτυο
Το Δίκτυο απευθύνεται σε Μαθητές, Γονείς, Εκπαιδευτικούς & Στελέχη όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, οι οποίοι επιθυμούν να αναπτύξουν θέματα και δραστηριότητες σχετικά με τις Παραστατικές Τέχνες (Χορός, Θέατρο, Μουσική). Επίσης, δύναται να συμμετέχουν πολιτιστικοί φορείς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (δημόσιου ή ιδιωτικού δικαίου).
[1] Η οργάνωση του Δικτύου θα εξυπηρετήσει
· στη δημιουργία ευρετηρίου τοπικών, περιφερειακών και συναφών εκπαιδευτικών και σχολικών δικτύων που σχετίζονται θεματικά με το παρόν δίκτυο
· στη δημιουργία ευρετηρίου διαθέσιμου εκπαιδευτικού υλικού που σχετίζεται θεματικά με το δίκτυο
· στην πανελλήνια προβολή και διάχυση συναφών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων και πολιτιστικών θεμάτων που υλοποιούνται στους κατά τόπο Νομούς
· στην προβολή και ανάδειξη εγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων εκ του ΙΕΠ που έχουν θεματική συνάφεια με τον τίτλο, το σκοπό ή τους στόχους του Δικτύου
· στην ενίσχυση δημιουργίας νέου εκπαιδευτικού υλικού από μάχιμους εκπαιδευτικούς και εξωτερικούς συνεργάτες κατά περίπτωση
· στην ενίσχυση πρωτοβουλιών μαθητών και εκπαιδευτικών για συστηματική ενασχόληση με τις θεματικές περιοχές Χορός, Θέατρο, Μουσική (π.χ. διοργάνωση δράσεων και δραστηριοτήτων από μαθητικές, εκπαιδευτικές ή άλλου τύπου μεικτές σχολικές κοινότητες)
· στην προώθηση της αισθητικής και καλλιτεχνίας στη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα
o δια της διοργάνωσης εξ αποστάσεως και δια βίου σεμιναρίων, συμποσίων, εργαστηρίων και γενικά δραστηριοτήτων επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης εκπαιδευτικών
o δια της διοργάνωσης ή προώθησης διοργανώσεων φεστιβάλ θεάτρου, χορού και μουσικής (με συμμετέχοντες καταξιωμένα αλλά και τοπικά επαγγελματικά σχήματα) αξιοποιώντας εκπαιδευτικά εργαλεία δια της ακροάσεως
o δια της διοργάνωσης ή προώθησης διοργανώσεων φεστιβάλ θεάτρου, χορού και μουσικής (με συμμετέχοντες τους μαθητές ή τους εκπαιδευτικούς) με στόχο την εκπαιδευτικά εργαλεία δια της βιωματικής μάθησης
· στην κοινωνική δικτύωση καλλιτεχνών με εκπαιδευτικούς και μαθητές και συνάμα, δικτύωση της καλλιτεχνικής αυτής κοινότητας με κοινότητες και δίκτυα που εξυπηρετούν στην ενίσχυση της τοπικής και γενικότερα της ελληνικής παράδοσης με σύντροφο τη θεματική, μεθοδολογική ή εκπαιδευτική καινοτομία.
[2] Σχετικά με τις επιμορφώσεις, ορίζεται συγκεκριμένο πλαίσιο εκ του ΥΠΠΕΘ, το οποίο και διατηρείται. Οι επιμορφώσεις μαθητών ή εκπαιδευτικών θα γίνονται σύμφωνα με το πλαίσιο που ορίζεται στο καθηκοντολόγιο των Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων, ή και Σχολικών Συμβούλων, κατά περίπτωση και ανά ειδίκευση.
[3] Πρόκειται για ένα Δίκτυο μεταξύ Δήμων, Περιφερειών και μη κερδοσκοπικών κοινωφελών φορέων της Ενδοχώρας που εξυπηρετεί στη Διοικητική Αποκέντρωση και την Ανάδειξη της Τοπικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς κατά περίπτωση. Όλες οι δράσεις βασίζονται στον εθελοντισμό και την ευγενική προσφορά, με άλλα λόγια, στην καλλιέργεια ηθικών αξιών και δεξιοτήτων κοινοκτημοσύνης. Ο πυρήνας του Δικτύου είναι η εκπαιδευτική κοινότητα και σώμα εθελοντών από σωματεία ΑμεΑ, δημόσιους φορείς και μη κερδοσκοπικές οργανώσεις κοινωφελούς τύπου. Η συμμετοχικότητα όλων των πολιτών, ανεξαρτήτου φυσικών, πνευματικών και ψυχονοητικών ιδιαιτεροτήτων αποτελεί την κινητήρια δύναμη του Φεστιβάλ, ενώ ως μέσον προβολής της δημιουργικότητας αποτελούν οι καλές τέχνες, οι φυσικές δραστηριότητες αναψυχής σε υπαίθρια μουσειακά περιβάλλοντα (αρχαία θέατρα, κτίρια, κτλ) και τα βασικά μέσα που εξυπηρετούν στην επιβίωσή μας και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής μας (πόση, βρώση, υγιεινή, αυτοεξυπηρέτηση, κοινωνική φροντίδα). Όλα αυτά συμβαίνουν με σεβασμό στην ιστορία και την παράδοση.
[4] Το εξειδικευμένο προσωπικό αφορά σε
· Σχολικούς Συμβούλους με σχετική ειδικότητα (Ιστορία Τέχνης, Θεατρικών Σπουδών, Μουσικών Σπουδών, Φυσικής Αγωγής)
· Υπευθύνους Σχολικών Δραστηριοτήτων με σχετική εξειδίκευση (στα γνωστικά αντικείμενα: Ιστορία Τέχνης, Μουσική, Χορός, Θέατρο)
· Ακαδημαϊκούς συνεργάτες με σχετική εξειδίκευση (στα γνωστικά αντικείμενα: Ιστορία Τέχνης, Μουσική, Χορός, Θέατρο)
· Αξιόλογους και καταξιωμένους καλλιτέχνες που θα προτείνονται και θα συστήνονται από τα μέλη της Καλλιτεχνικής Επιτροπής του Δικτύου με σύμφωνη γνώμη της Συντονιστικής Επιτροπής.
Το προσωπικό αυτό θα κάνει παρεμβάσεις και θα παίρνει πρωτοβουλίες στο πλαίσιο αρμοδιοτήτων του και όπως ορίζεται από σχετικές εγκυκλίους.
[5] Το Διάζωμα εξυπηρετεί ως συνεργάτης προκειμένου να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο τρόπο τα διαθέσιμα εκπαιδευτικά προγράμματα, δράσεις και δραστηριότητες που έχουν εγκριθεί από το ΥΠΠΕΘ ή υλοποιούνται σε συνεργασία με το ΥΠΠΟ.
*Βασική προϋπόθεση προβολής δράσεων και δραστηριοτήτων είναι η εξασφάλιση σχετικής πιστοποίησης ποιότητας (που αποδεικνύεται με ανάλογα πρωτόκολλα συνεργασίας, μνημόνια συνεργασίας ή έγκριση δράσεων/ εκπαιδευτικών πακέτων από τους αρμόδιους φορείς του ΥΠΠΕΘ ή του ΥΠΠΟ, αντιστοίχως).
[6] Τόσο το αρμόδιο τμήμα εκπαιδευτικών θεμάτων του ΥΠΠΟ, όσο και το Σωματείο Διάζωμα γνωρίζουν για τη συγκεκριμένη εισήγηση. Η εμπλοκή τους θα αφορά στα πνευματικά τους δικαιώματα και την τήρηση του πλαισίου εφαρμογής των εγκεκριμένων εκπαιδευτικών δράσεων και προγραμμάτων τους όπως ορίζονται σύμφωνα με σχετικές ανακοινώσεις που έγιναν εκ του ΥΠΠΕΘ προς τις σχολικές μονάδες της χώρας. Βλ. σχετ. Εκπαιδευτικό Υλικό «Αρχαίο Θέατρο στον κύκλο του Χρόνου» (ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/ΔΜ/ΤΕΠΕ/261529/153867/9231/1199) & Εκπαιδευτική Δράση «Οι Μαθητές μας ξεναγούν στα Αρχαία Θέατρα» (βλ. σχετ.: Αρ. Πρωτ. : Φ20.2/28163/Δ2/18-02-2016/ΥΠΠΕΘ).