Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2017

Πρόσκληση Συμμετοχής στο Τοπικό Πολιτιστικό Δίκτυο ΧΟΡΟΣ, ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ


ΘEMA: «Πρόσκληση Συμμετοχής στο Τοπικό Πολιτιστικό Δίκτυο ΧΟΡΟΣ, ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ».



Προσκαλούμε την Εκπαιδευτική Κοινότητα να εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής για να συμμετέχει στο Τοπικό Πολιτιστικό Δίκτυο «Χορός, Μουσική και Θέατρο στον Κύκλο του Χρόνου» για τη συγκρότηση Παιδαγωγικής και Συντονιστικής Επιτροπής, καθώς και της κατάρτισης λίστας εμπλεκόμενων σχολείων, που θα αναφερθούν στο σχετικό καταστατικό ίδρυσης του Δικτύου.
Στο Δίκτυο εντάσσονται προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων που έχουν συνάφεια με τη θεματολογία του Δικτύου, όπως αναφέρεται στο Παράρτημα. Δυνατότητα συμμετοχής έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί που υλοποιούν προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων κατά το τρέχον Σχολικό Έτος 2017-18.

Η συγγραφή του Δικτύου προέκυψε από συνεργασία πέντε Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων από τους Νομούς Χανίων, Πιερίας, Αττικής και Αργολίδας. Τα Τοπικά Δίκτυα με θέμα «Χορός, Μουσική και Θέατρο στον Κύκλο του Χρόνου» έχουν κοινό περιεχόμενο (βλ. σχετ. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ) και δύναται να συνεργάζονται για ενίσχυση κοινών δράσεων, επιμορφώσεων και συνεργασιών μεταξύ στελεχών και εκπαιδευτικών των εμπλεκόμενων Διευθύνσεων, με απώτερο σκοπό τη στρατηγική συνεργασία ανάπτυξης καλλιτεχνικής παιδείας στα σχολεία μας.

Προκειμένου να εκδηλώστε ενδιαφέρον συμμετοχής ακολουθήστε το σύνδεσμο: https://goo.gl/forms/O1IRVQ25PY8y3UhW2


             


Ο  Δ/ντης Π/θμιας Εκπ/σης  Χανίων

                 



                                                                                            Εμμανουήλ Μηλιαράκης         




ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Προτεινόμενος Τίτλος του Δικτύου
Χορός, Μουσική & Θέατρο στον Κύκλο του Χρόνου

Σκοπός και Επιμέρους Στόχοι
Σκοπός του δικτύου είναι η ανάπτυξη νέων εργαλείων και εκπαιδευτικών δράσεων που θα εξυπηρετήσουν στη σταθεροποίηση και διαχρονική διευκόλυνση της καλλιτεχνικής παιδείας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση[1]. Οι εργάτες, αποδέκτες και πολλαπλασιαστές αυτού του Δικτύου θα είναι η Εκπαιδευτική και Μαθητική Κοινότητα με έμμεση εμπλοκή δημοτικών και περιφερειακών αρχών στοχεύοντας κατ’ επέκταση, σε διαδικασίες δια βίου μάθησης περί πολιτισμού και υψηλής αισθητικής για τον Έλληνα Πολίτη.

Οι στόχοι του Δικτύου αυτού αφορούν:
Α. Την οργάνωση και δόμηση σταθερού πλαισίου επιμόρφωσης και υποστήριξης εκπαιδευτικών σε προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων που αφορούν το Χορό, τη Μουσική και την Υποκριτική Τέχνη και διευκολύνουν στην καλλιέργεια Υψηλής Αισθητικής και στην Καλλιτεχνία.
Β.   Τον μεθοδολογικό εμπλουτισμό παιδαγωγικών μονοπατιών καλλιτεχνικής δημιουργίας
Γ. Την Ανάπτυξη και Εδραίωση Δικτύου Επαφών Καλλιτεχνικών, Εκπαιδευτικών, Θεραπευτικών και Ερευνητικών Δομών, δημόσιων και μη, που εξυπηρετούν στην ανάπτυξη, προβολή και διάχυση του έντεχνου χορού, της μουσικής και της υποκριτικής τέχνης όπως αυτές υφίστανται στον κύκλο του χρόνου.
Δ.  Τη θεμελίωση Ενιαίας Ενημερωτικής διαδικτυακής Πλατφόρμας με αναρτήσεις από εγκεκριμένες δράσεις, παραστάσεις, εκπαιδευτικό υλικό και εκδρομές που αφορούν αποκλειστικά τον Έντεχνο Χορό, τη Μουσική και την Υποκριτική Τέχνη του χθες και του σήμερα.
Ε.  Τη Θεματική Εστίαση Επιμορφώσεων, Δράσεων και Καλλιτεχνικών Δραστηριοτήτων που αφορούν τον Έντεχνο Χορό και την Υποκριτική Τέχνη της Ελλάδας του Χθες, του Σήμερα και του Αύριο, με βασικό θεματικό άξονα τα Αρχαία Θέατρα της Ελλάδος.
Στ. Τη σταθερή δομική ιεραρχία δράσεων του Δικτύου ανά έτος, με βιωματικό κυρίως τρόπο.

Θεματικοί Άξονες
·           Το Αρχαίο Θέατρο στον Κύκλο του Χρόνου
·           Η Μουσική και ο Χορός από την αρχαιότητα έως σήμερα
·           Η Ιστορία της Παιδαγωγικής Χορού, Μουσικής & Θεάτρου
·           Υγεία και Θεραπεία μέσω της Δραματικής & Ορχηστικής Τέχνης από την αρχαιότητα έως σήμερα

Εκπαιδευτική Δομή του Δικτύου
Στην αρχή έκαστου έτους, θα πραγματοποιούνται επιμορφώσεις (περί τοπικής ιστορίας και παραστατικών τεχνών)[2] και παράλληλα, παραστάσεις σε αρχαία θέατρα της Ελλάδας, κάθε χρόνο και περισσότερα. Συγκεκριμένα, προοδευτικά αυξανόμενα θα πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές δράσεις Θεάτρου και Χορού σε περιοχές που υπάρχουν προσβάσιμα για παραστάσεις αρχαία θέατρα. Οι παραστάσεις αυτές θα εγκρίνονται και θα δομούνται  σε συνεργασία με τις τοπικές Εφορίες Αρχαιοτήτων και τους κατά τόπο Υπεύθυνους Πολιτιστικών Θεμάτων/ Σχολικών Δραστηριοτήτων, με απώτερο σκοπό την καλλιέργεια αισθητικής αναφορικά με την αρχικτεκτονική τοπίου και τις παραστατικές τέχνες. Συγκεκριμένα, προτείνεται να πραγματοποιείται αυτή η εναρκτήρια δράση στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Φεστιβάλ Κωφοί και Ακούοντες εν Δράσει[3], όπου ήδη υπάρχει αυτή η συγκεκριμένη δομή με ελάχιστες διαφοροποιήσεις, προσθέτοντας επιπλέον, τις παραμέτρους συμπερίληψης ΑμεΑ με τυπικό πληθυσμό, συνεργασίας Κοινωνικών με Εκπαιδευτικούς και Ακαδημαϊκούς Φορείς και αμοιβαία υποστήριξη από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.

Ακολούθως, ύστερα από τη σχετική δημοσίευση εγκυκλίου σχολικών δραστηριοτήτων θα επιλέγονται συναφείς θεματικές για υλοποίηση συναφούς προγράμματος πολιτιστικών θεμάτων από τον εκπαιδευτικό.

Ακολούθως, δίνεται η δυνατότητα
·           αξιοποίησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που εγκρίθηκαν από το ΙΕΠ ή συναφών δράσεων που υλοποιούνται από τις οικείες Εφορίες Αρχαιοτήτων, που συνήθως εμπεριέχουν βιωματικές και δια ζώσης εκπαιδευτικές εμπειρίες.
·           εκπαιδευτικών επισκέψεων και επιμορφώσεων με διοικητικές αρχαιρεσίες όπως ορίζονται από το υπάρχον πλαίσιο
·           αξιοποίησης εκπαιδευτικού υλικού του ΥΠΠΟ από την ιστοσελίδα http://followodysseus.gr με στόχο να εμπλουτισθεί με παρεμβάσεις και πρωτοβουλίες εξειδικευμένου προσωπικού της εκπαιδευτικής κοινότητας[4].

Στο τέλος κάθε χρόνου, προτείνεται να δρομολογούνται παραστάσεις σε υπαίθριους αρχαιολογικούς ή κλειστούς δημοτικούς χώρους, με στόχο να υπάρχει η μέγιστη δυνατή καλλιτεχνική ποιότητα και αρτιότητα του θεάματος.

Μεθοδολογία
Οι Εκπαιδευτικές Διαδικασίες προτείνεται να είναι:
·           Βιωματικές για τις επιμορφώσεις εκπαιδευτικών (απόλυτος προγραμματισμός και λογικοποίηση) με χρήση – όπου απαιτείται – της Ερβαρτιανής Μεθόδου (α.  προετοιμασία των μαθητών για να δεχθούν τη νέα γνώση, β. παρουσίαση και επεξήγηση του νέου αντικειμένου διδασκαλίας, γ. σύνδεση με τα προηγούμενα, δ. γενίκευση, συνόψιση και συμπεράσματα, ε. εφαρμογή της νέας γνώσης) και της Τριμερούς Διδασκαλίας (δομή μαθήματος: παρουσίαση, επεξεργασία, έκφραση
·           Μαθητοκεντρικές για τις σχολικές μονάδες
o        Μέθοδος Dewey / Learning by Doing (δομή μαθήματος: εμπειρία, σύνδεση, ταξινόμηση, σχεδιασμός, επαλήθευση, αξιολόγηση)
o        Το Μοντέλο Gagne (φάσεις μακροδομής μαθημάτων: διερεύνηση, κατευθυνόμενη εργασία, έκφραση, ελεύθερη εργασία, ολοκλήρωση)
o        Μέθοδος Project
·           Συμμετοχικές για τις επιμορφώσεις εκπαιδευτικών και τις δράσεις μαθητών στα σχολεία. Σε αυτές τις μεθόδους προέχει η συνεργασία μεταξύ των μαθητών, ή, αντίστοιχα, συνεργασία μαθητών με τον εκπαιδευτικό και βιωματική προσέγγιση. Στόχος δεν είναι μόνο η μετάδοση και αφομοίωση γνώσεων αλλά και η πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών.

Προτείνεται να αξιοποιηθεί όλη η γκάμα μοντέλων διδασκαλίας, ανάλογα με την ηλικία, το περιεχόμενο της δράσης ή του σχολικού προγράμματος και τη μακροδομή του. Δύναται να συμπεριληφθούν σταθερά και ασταθή μοντέλα διδασκαλίας και συνιστάται να χρησιμοποιηθούν κυρίως, μοντέλα ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων και αγωγής συμπεριφοράς, παρά προσωπικών χαρακτηριστικών.

Εκπαιδευτικό Υλικό
Το Δίκτυο θα αξιοποιήσει εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις που έχουν εγκριθεί από το ΙΕΠ με έμφαση στα ακόλουθα:
-            Εκπαιδευτικό Πακέτο ΥΠΠΟ:  Το Αρχαίο Θέατρο στον Κύκλο του Χρόνου
-            Εκπαιδευτική Δράση ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ: Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων, Μαθητές ξεναγούν Μαθητές στα Αρχαία Θέατρα».

Όλα τα εγκεκριμένα πολιτιστικά προγράμματα και δράσεις θα προωθούνται στα μέλη του Δικτύου. Τα αρμόδια στελέχη Σχολικών Δραστηριοτήτων / Πολιτιστικών Θεμάτων θα εξυπηρετούν συνέργειες γνώσης, στρατηγικές συμπράξεις και διασχολικές συνεργασίες μεταξύ των μελών του Δικτύου, όπως π.χ. με την οργάνωση διασχολικών καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων ψυχαγωγικού, επιμορφωτικού ή ενημερωτικού χαρακτήρα, κ.α.

Συνεργασίες
Η επικοινωνία, η συνεργασία και η προβολή των δράσεων αποτελεί ζητούμενο όλων των μελών του Δικτύου. Όλοι οι εκπαιδευτικοί θα έχουν δυνατότητα επιμόρφωσης σε θέματα που αφορούν τις παραστατικές τέχνες γενικότερα, μέσω σεμιναρίων, ημερίδων και κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού.
Προτείνεται να αξιοποιηθεί το εκπαιδευτικό υλικό του Υπουργείου Πολιτισμού που έχει εγκριθεί από το αρμόδιο Τμήμα του ΥΠΠΕΘ σε προγενέστερο χρόνο (όπως η μουσειοσκευή το «Αρχαίο θέατρο», το υλικό του προγράμματος «Μελίνα» κ.ά.).

Οι Εφορίες Αρχαιοτήτων, που υπό την ευθύνη τους λειτουργούν τα αρχαία Θέατρα, προτείνεται να υποστηρίζουν τις θεματικές του Δικτύου με ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα ξεναγήσεων και ενημέρωσης, βασιζόμενα στο εκπαιδευτικό υλικό «Αρχαίο Θέατρο στον Κύκλο του Χρόνου».

Οι Υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων/ Σχολικών Δραστηριοτήτων θα αναλαμβάνουν την ενημέρωση και προβολή των δράσεων του Δικτύου και θα διευκολύνουν σε διαδικασίες υλοποίησης προγραμμάτων με θεματική τον Χορό, τη Μουσική και το Θέατρο σε διάφορες χρονικές περιόδους με αφετηριακό σημείο την Αρχαία Ελλάδα.

Προτείνεται συστηματική και δημιουργική συνεργασία με τοπικούς, περιφερειακούς και πανελλήνιους δημόσιους φορείς που σχετίζονται με την καλλιτεχνική πράξη (Ωδεία, Φιλαρμονικές των Δήμων και Χορωδίες, Ορχήστρες, θεατρικές και χορευτικές ομάδες των Πανεπιστημίων, Εθνική Λυρική Σκηνή, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, κ.α.), με Εφορίες Αρχαιοτήτων του ΥΠΠΟ και με το σωματείο Διάζωμα[5] σε θέματα επιμόρφωσης και εκπαίδευσης εκπαιδευτικών[6].

Προτείνεται οι χοροθεατρικές βραδιές να εξυπηρετούνται από το ήδη δομημένο δίκτυο κοινωνικών, ακαδημαϊκών και πολιτιστικών φορέων δημοσίου δικαίου ή μη κερδοσκοπικά πολιτιστικά ιδρύματα που υποστηρίζουν το Πανελλήνιο Φεστιβάλ «Κωφοί και Ακούοντες εν Δράσει» που τελεί υπό την αιγίδα τριών (3) Υπουργείων (Παιδείας, Πολιτισμού και Τουρισμού).

Κάθε εμπλεκόμενο σχολείο ή διασχολική ομάδα δράσης υποχρεούται, τουλάχιστον, μία φορά το χρόνο, να ενημερώνει το ψηφιακό αποθετήριο του Δικτύου με τμήμα από τα παραδοτέα της δράσης που υλοποίησε. Το εκπαιδευτικό υποστηρικτικό υλικό θα εμπλουτίζεται κάθε χρόνο από την Παιδαγωγική Ομάδα του Δικτύου και τους συμμετέχοντες στο δίκτυο εκπαιδευτικούς.

Σε ετήσια βάση στο τέλος των εργασιών του Δικτύου η τελική προβολή των δράσεων θα συμπεριλαμβάνεται στις ετήσιες εορταστικές εκδηλώσεις πολιτιστικού περιεχομένου των κατά τόπο Υπεύθυνων Πολιτιστικών Θεμάτων/ Σχολικών Δραστηριοτήτων κάθε Διεύθυνσης Εκπαίδευσης (Π/θμιας και Δ/θμιας).


Επικοινωνιακό Πλαίσιο
Το Τμήμα Σχολικών Δραστηριοτήτων θα αποτελεί το κομβικό σημείο επικοινωνίας μεταξύ φορέων για την υλοποίηση των δράσεων, προγραμμάτων, προκαταρκτικών συναντήσεων, που αφορούν το Δίκτυο. Επίσης, θα διευκολύνει σε διαδικασίες σύνταξης κειμένων και ενημερωτικών εντύπων και θα προωθεί ηλεκτρονικά ενημερωτικά έντυπα, οδηγούς και ό,τι άλλο έντυπο ή ηλεκτρονικό υλικό απαιτείται,  για τους Εκπαιδευτικούς  που συμμετέχουν στο δίκτυο. 

Συναλλαγές και Αποδέκτες
Αποδέκτες των παροχών του Δικτύου είναι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές. Η συμμετοχή κάθε εκπαιδευτικού ή σχολικής ομάδας είναι εθελοντική. Για τις παρεχόμενες υπηρεσίες του Δικτύου δεν προβλέπεται δαπάνη για το δημόσιο. Το συγκεκριμένο Δίκτυο, ως εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης δύναται να εξυπηρετήσει ή να συνεισφέρει στην απόδοση ή αξιολόγηση έργου επιδοτούμενων προγραμμάτων δημοσίου συμφέροντος.

Πνευματικά Δικαιώματα
Σε όλα τα αρχεία που θα αναρτώνται ή θα κοινοποιούνται δημοσίως σε ηλεκτρονική, έντυπη ή παρόμοια μορφή, ο / οι δημιουργός/οί ευθύνονται για την καταχώρηση και αναφορά των συντελεστών που έχουν πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα. Κάθε αρχείο ή αντικείμενο που προστατεύεται με πνευματικά δικαιώματα θα πρέπει να παραδίδεται κλειδωμένο, ή εάν το επιθυμεί ο δημιουργός, ανοικτό προς επεξεργασία, κατά βούληση. Κάθε φορά που θα ζητείται σχετική βεβαίωση που θα πιστοποιεί τη συναλλαγή του δικαιούχου με το Δίκτυο, θα εκδίδεται σχετική βεβαίωση από τη Συντονιστική Αρχή του Δικτύου.


Διαδικασία Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση της πορείας του Δικτύου (αρχική – διαμορφωτική –τελική) θα πραγματοποιείται στο τέλος κάθε σχολικού έτους ή στην αρχή της επόμενης σχολικής χρονιάς (Απρίλιο – Μάιο ή Σεπτέμβριο- Οκτώβριο) σε συνεδριάσεις της Συντονιστικής Επιτροπής με σχετική εισήγηση της αρμόδιας Παιδαγωγικής / Καλλιτεχνικής Επιτροπής για το προτεινόμενο Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο και τον θεματικό χαρακτήρα του Νέου Έτους.


Συμμετοχές στο Δίκτυο
Το Δίκτυο απευθύνεται σε Μαθητές, Γονείς, Εκπαιδευτικούς & Στελέχη όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, οι οποίοι επιθυμούν να αναπτύξουν θέματα και δραστηριότητες σχετικά με τις Παραστατικές Τέχνες (Χορός, Θέατρο, Μουσική). Επίσης, δύναται να συμμετέχουν πολιτιστικοί φορείς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (δημόσιου ή ιδιωτικού δικαίου).






[1] Η οργάνωση του Δικτύου θα εξυπηρετήσει
·          στη δημιουργία ευρετηρίου τοπικών, περιφερειακών και συναφών εκπαιδευτικών και σχολικών δικτύων που σχετίζονται θεματικά με το παρόν δίκτυο
·          στη δημιουργία ευρετηρίου διαθέσιμου εκπαιδευτικού υλικού που σχετίζεται θεματικά με το δίκτυο
·          στην πανελλήνια προβολή και διάχυση συναφών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων και πολιτιστικών θεμάτων που υλοποιούνται στους κατά τόπο Νομούς
·          στην προβολή και ανάδειξη εγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων εκ του ΙΕΠ που έχουν θεματική συνάφεια με τον τίτλο, το σκοπό ή τους στόχους του Δικτύου
·          στην ενίσχυση δημιουργίας νέου εκπαιδευτικού υλικού από μάχιμους εκπαιδευτικούς και εξωτερικούς συνεργάτες κατά περίπτωση
·          στην ενίσχυση πρωτοβουλιών μαθητών και εκπαιδευτικών για συστηματική ενασχόληση με τις θεματικές περιοχές Χορός, Θέατρο, Μουσική (π.χ. διοργάνωση δράσεων και δραστηριοτήτων από μαθητικές, εκπαιδευτικές ή άλλου τύπου μεικτές σχολικές κοινότητες)
·          στην προώθηση της αισθητικής και καλλιτεχνίας στη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα
o     δια της διοργάνωσης εξ αποστάσεως και δια βίου σεμιναρίων, συμποσίων, εργαστηρίων και γενικά δραστηριοτήτων επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης εκπαιδευτικών
o     δια της διοργάνωσης ή προώθησης διοργανώσεων φεστιβάλ θεάτρου, χορού και μουσικής (με συμμετέχοντες καταξιωμένα αλλά και τοπικά επαγγελματικά σχήματα) αξιοποιώντας εκπαιδευτικά εργαλεία δια της ακροάσεως
o     δια της διοργάνωσης ή προώθησης διοργανώσεων φεστιβάλ θεάτρου, χορού και μουσικής (με συμμετέχοντες τους μαθητές ή τους εκπαιδευτικούς) με στόχο την εκπαιδευτικά εργαλεία δια της βιωματικής μάθησης
·          στην κοινωνική δικτύωση καλλιτεχνών με εκπαιδευτικούς και μαθητές και συνάμα, δικτύωση της καλλιτεχνικής αυτής κοινότητας με κοινότητες και δίκτυα που εξυπηρετούν στην ενίσχυση της τοπικής και γενικότερα της ελληνικής παράδοσης με σύντροφο τη θεματική, μεθοδολογική ή εκπαιδευτική καινοτομία.

[2] Σχετικά με τις επιμορφώσεις, ορίζεται συγκεκριμένο πλαίσιο εκ του ΥΠΠΕΘ, το οποίο και διατηρείται. Οι επιμορφώσεις μαθητών ή εκπαιδευτικών θα γίνονται σύμφωνα με το πλαίσιο που ορίζεται στο καθηκοντολόγιο των Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων, ή και Σχολικών Συμβούλων, κατά περίπτωση και ανά ειδίκευση.

[3] Πρόκειται για ένα Δίκτυο μεταξύ Δήμων, Περιφερειών και μη κερδοσκοπικών κοινωφελών φορέων της Ενδοχώρας που εξυπηρετεί στη Διοικητική Αποκέντρωση και την Ανάδειξη της Τοπικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς κατά περίπτωση. Όλες οι δράσεις βασίζονται στον εθελοντισμό και την ευγενική προσφορά, με άλλα λόγια, στην καλλιέργεια ηθικών αξιών και δεξιοτήτων κοινοκτημοσύνης. Ο πυρήνας του Δικτύου είναι η εκπαιδευτική κοινότητα και σώμα εθελοντών από σωματεία ΑμεΑ, δημόσιους φορείς και μη κερδοσκοπικές οργανώσεις κοινωφελούς τύπου. Η συμμετοχικότητα όλων των πολιτών, ανεξαρτήτου φυσικών, πνευματικών και ψυχονοητικών ιδιαιτεροτήτων αποτελεί την κινητήρια δύναμη του Φεστιβάλ, ενώ ως μέσον προβολής της δημιουργικότητας αποτελούν οι καλές τέχνες, οι φυσικές δραστηριότητες αναψυχής σε υπαίθρια μουσειακά περιβάλλοντα (αρχαία θέατρα, κτίρια, κτλ) και τα βασικά μέσα που εξυπηρετούν στην επιβίωσή μας και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής μας (πόση, βρώση, υγιεινή, αυτοεξυπηρέτηση, κοινωνική φροντίδα). Όλα αυτά συμβαίνουν με σεβασμό στην ιστορία και την παράδοση.
[4] Το εξειδικευμένο προσωπικό αφορά σε
·          Σχολικούς Συμβούλους με σχετική ειδικότητα (Ιστορία Τέχνης, Θεατρικών Σπουδών, Μουσικών Σπουδών, Φυσικής Αγωγής)
·          Υπευθύνους Σχολικών Δραστηριοτήτων με σχετική εξειδίκευση (στα γνωστικά αντικείμενα: Ιστορία Τέχνης, Μουσική, Χορός, Θέατρο)
·          Ακαδημαϊκούς συνεργάτες με σχετική εξειδίκευση (στα γνωστικά αντικείμενα: Ιστορία Τέχνης, Μουσική, Χορός, Θέατρο)
·         Αξιόλογους και καταξιωμένους καλλιτέχνες που θα προτείνονται και θα συστήνονται από τα μέλη της Καλλιτεχνικής Επιτροπής του Δικτύου με σύμφωνη γνώμη της Συντονιστικής Επιτροπής.

Το προσωπικό αυτό θα κάνει παρεμβάσεις και θα παίρνει πρωτοβουλίες στο πλαίσιο αρμοδιοτήτων του και όπως ορίζεται από σχετικές εγκυκλίους.


[5] Το Διάζωμα εξυπηρετεί ως συνεργάτης προκειμένου να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο τρόπο τα διαθέσιμα εκπαιδευτικά προγράμματα, δράσεις και δραστηριότητες που έχουν εγκριθεί από το ΥΠΠΕΘ ή υλοποιούνται σε συνεργασία με το ΥΠΠΟ.
*Βασική προϋπόθεση προβολής δράσεων και δραστηριοτήτων είναι η εξασφάλιση σχετικής πιστοποίησης ποιότητας (που αποδεικνύεται με ανάλογα πρωτόκολλα συνεργασίας, μνημόνια συνεργασίας ή έγκριση δράσεων/ εκπαιδευτικών πακέτων από τους αρμόδιους φορείς του ΥΠΠΕΘ ή του ΥΠΠΟ, αντιστοίχως).
[6] Τόσο το αρμόδιο τμήμα εκπαιδευτικών θεμάτων του ΥΠΠΟ, όσο και το Σωματείο Διάζωμα γνωρίζουν για τη συγκεκριμένη εισήγηση. Η εμπλοκή τους θα αφορά στα πνευματικά τους δικαιώματα και την τήρηση του πλαισίου εφαρμογής των εγκεκριμένων εκπαιδευτικών δράσεων και προγραμμάτων τους όπως ορίζονται σύμφωνα με σχετικές ανακοινώσεις που έγιναν εκ του ΥΠΠΕΘ προς τις σχολικές μονάδες της χώρας. Βλ. σχετ. Εκπαιδευτικό Υλικό «Αρχαίο Θέατρο στον κύκλο του Χρόνου» (ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/ΔΜ/ΤΕΠΕ/261529/153867/9231/1199) &   Εκπαιδευτική Δράση «Οι Μαθητές μας ξεναγούν στα Αρχαία Θέατρα» (βλ. σχετ.: Αρ. Πρωτ. : Φ20.2/28163/Δ2/18-02-2016/ΥΠΠΕΘ).