ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
για τη δράση διαδικτυακών μαθημάτων που υλοποίησε
το eTwinning κατά το σχολικό έτος 2017-2018 και θα υλοποιήσει το σχολικό έτος 2018-2019
το eTwinning κατά το σχολικό έτος 2017-2018 και θα υλοποιήσει το σχολικό έτος 2018-2019
Δράση Διαδικτυακών Μαθημάτων
«Παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 για την υλοποίηση συνεργατικών δραστηριοτήτων σε έργα eTwinning και η ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία μαθημάτων»
Η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning στην Ελλάδα σε συνεργασία με τους φορείς:
1. Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
2. Πανεπιστήμιο Αιγαίου
4. ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας
5. Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
6. Εργαστήριο Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στη Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση [Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α], Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε, Πανεπιστήμιο Κρήτης
7. Εργαστήριο προηγμένων εφαρμογών κινητών συσκευών και εκπαιδευτικών εφαρμογών, ΑΕΤΜΑ, ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
8. Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΕΔΙΦΕΤ)
στο πλαίσιο της επαγγελματικής βελτίωσης των eTwinners, σχεδιάζουμε να υλοποιήσουμε κατά το σχολικό έτος 2018-2019 τα παρακάτω διαδικτυακά μαθήματα (online lessons):
1. Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης - Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού - Εργαλεία επικοινωνίας
2. Εργαλεία επεξεργασίας πολυμέσων - Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού
3. Εργαλεία δημιουργίας ιστοτόπων - Συνεργατικά και υποστηρικτικά εργαλεία
4. Διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες και αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων
5. Δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο - Αξιολόγηση και ανάπτυξη κριτικής σκέψης για το ψηφιακό περιεχόμενο
6. Εκπαιδευτική Ρομποτική στο σχολείο και
7. Αξιοποίηση των κινητών συσκευών (Tablets και κινητά τηλέφωνα) στην διδασκαλία μαθημάτων,
που θα μπορούν να παρακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων καθώς και το σεμινάριο:
8. «Τεχνική υποστήριξη Εργαστηρίων Πληροφορικής με την χρήση Virtual Machines»
που θα μπορούν να παρακολουθήσουν μόνο οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής.
Επίσης σχεδιάζουμε στην αρχή να υλοποιηθεί και επιμόρφωση των επιμορφωτών.
Τα περισσότερα σεμινάρια έχουν διάρκεια 120 ωρών περίπου (6 μήνες) και θα ξεκινήσουν από τον Οκτώβριο 2018 μέχρι τον Μάιο 2019.
Οι εγγραφές για την φετινή σχολική χρονιά ανά σεμινάριο είναι:
e τάξεις
|
Σεμινάριο
|
Εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί
|
38
|
Εκπαιδευτική Ρομποτική στο σχολείο
|
750
|
34
|
I. Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης - Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού - Εργαλεία επικοινωνίας
|
673
|
83
|
II. Εργαλεία επεξεργασίας πολυμέσων - Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού
|
1648
|
34
|
III. Εργαλεία δημιουργίας ιστοτόπων - Συνεργατικά και υποστηρικτικά εργαλεία
|
673
|
15
|
IV. Διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες και αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων
|
299
|
20
|
V. Δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο - Αξιολόγηση και ανάπτυξη κριτικής σκέψης για το ψηφιακό περιεχόμενο
|
403
|
65
|
Αξιοποίηση των κινητών συσκευών (Tablet και smartphone) στην διδασκαλία μαθημάτων
|
1566
|
23
|
Τεχνική υποστήριξη Εργαστηρίων Πληροφορικής (μέσω Virtual Machines)
|
463
|
312
|
Σύνολο
|
6475
|
Παράλληλα έχουν επιλεγεί, μέχρι στιγμής, 340 επιμορφωτές για τις αντίστοιχες e τάξεις.
Έχουμε ήδη ξεκινήσει τις προετοιμασίες και θα αρχίσουν τα 5 πρώτα στις 29/10 και τα υπόλοιπα μέσα στον Νοέμβριο.
Τι υλοποιήθηκε την προηγούμενη σχολική χρονιά 2017 – 2018
Στο πλαίσιο της επαγγελματικής βελτίωσης των eTwinners, υλοποιήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2017-2018 τα παρακάτω διαδικτυακά μαθήματα (online lessons):
1. Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης - Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού - Εργαλεία επικοινωνίας
2. Εργαλεία επεξεργασίας πολυμέσων - Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού
3. Εργαλεία δημιουργίας ιστοτόπων - Συνεργατικά και υποστηρικτικά εργαλεία
4. Διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες και αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων
5. Δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο - Αξιολόγηση και ανάπτυξη κριτικής σκέψης για το ψηφιακό περιεχόμενο
Οργάνωση
Τα διαδικτυακά μαθήματα είχαν ως αντικείμενο την παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 για την υλοποίηση συνεργατικών δραστηριοτήτων σε έργα eTwinning και την ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία μαθημάτων. Τα εργαλεία και οι υπηρεσίες που παρουσιάστηκαν στα σεμινάρια ήταν είτε ελεύθερο λογισμικό είτε διατίθενται δωρεάν.
Κάθε εκπαιδευτικός κύκλος είχε διάρκεια 120 ωρών (6 μήνες), ξεκίνησε τον Οκτώβριο 2017 και διήρκησε μέχρι τον Μάιο 2018. Στα παραπάνω σεμινάρια συμμετείχαν 4.000 εκπαιδευτικοί eTwinners και λειτούργησαν συνολικά 200 e–τάξεις με αντίστοιχα 200 επιμορφωτές.
Οι εκπαιδευόμενοι είχαν πρόσβαση στο υλικό των σεμιναρίων μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης του Moodle, ενώ υπήρχε υποστήριξη των συμμετεχόντων μέσω της Κοινότητας της Πρακτικής των εκπαιδευτικών του eTwinning, που έχει δημιουργηθεί, με τη χρήση εργαλείων όπως forum, chat, email, τηλεδιάσκεψη.
Όλοι οι εμπλεκόμενοι συμμετείχαν εθελοντικά. Η ομάδα υποστήριξης του σεμιναρίου συνέγραφε, αναρτούσε, διόρθωνε και επικαιροποιούσε το υλικό. Επίσης δημιούργησε και συντόνισε τις e–τάξεις και επίλυε προβλήματα των καταρτιζόμενων. Παράλληλα, η ομάδα εκπαιδευτών - βαθμολογητών, αποτελείτο από 200 άτομα, εμψυχώνοντας ταυτόχρονα τους συναδέλφους τους.
Κάθε εβδομάδα «ανέβαινε» το υλικό μιας καινούργιας διδακτικής ενότητας και απαιτούνταν από τους συμμετέχοντες η υποβολή εργασιών σχετικών με την αντίστοιχη ενότητα. Η ύλη των διαδικτυακών μαθημάτων συνδιαμορφώνεται από όλη την κοινότητα μέσα από τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων. Ως εκπαιδευτές συμμετείχαν οι παλαιότεροι εκπαιδευόμενοι.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση κάθε διαδικτυακού μαθήματος, η οποία συνίσταται στην επιτυχή υποβολή του 70% των εργασιών, ο κάθε εκπαιδευόμενος «κατέβασε» τη βεβαίωση παρακολούθησής του από την πλατφόρμα τηλεεκπαίδευσης.
Το εκπαιδευτικό υλικό παραμένει μόνιμα διαθέσιμο για όλους τους εκπαιδευόμενους.
Μοντέλο Επιμόρφωσης 2017 - 2018
Τα διαδικτυακά μαθήματα πραγματοποιήθηκαν αποκλειστικά με τη χρήση τεχνικών και μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και τα παρακολούθησαν 4.000 εκπαιδευτικοί eTwinners από όλη την Ελλάδα.
Για την υλοποίηση τους χρησιμοποιήθηκαν:
- Για την ασύγχρονη επικοινωνία η ηλεκτρονική πλατφόρμα Moodle, ένα ελεύθερο λογισμικό διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου (Course Management System) που χρησιμοποιείται για την παραγωγή διαδικτυακών μαθημάτων. Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί δικτυακές υποδομές του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.
- Για την σύγχρονη επικοινωνία η open-source πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης BigBlueButton, η οποία υποστηρίζει πολλαπλούς χρήστες με χρήση εικόνας και ήχου.
Επιμορφωτικά Αντικείμενα
Τα επιμορφωτικά αντικείμενα των σεμιναρίων είναι:
I. Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης - Εργαλεία επικοινωνίας
|
II. Εργαλεία επεξεργασίας πολυμέσων - Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού
|
III. Εργαλεία δημιουργίας ιστοτόπων - Συνεργατικά και υποστηρικτικά εργαλεία
|
IV. Διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες και αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων
|
V. Δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο - Αξιολόγηση και ανάπτυξη κριτικής σκέψης για το ψηφιακό περιεχόμενο
|
η-Τάξη από το ΠΣΔ (Μέρος Α)
|
Επεξεργασία εικόνας - Pixlr (Μέρος Α)
|
WordPress (Μέρος Α)
|
Φωτοδεντρο - εθνικός συσσωρευτής εκπαιδευτικού περιεχομένου
|
Αξιολόγηση Ιστότοπων
|
η-Τάξη από το ΠΣΔ (Μέρος Β)
|
Επεξεργασία εικόνας - Pixlr (Μέρος Β)
|
WordPress (Μέρος Β)
|
Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία
|
Ηλεκτρονικό εμπόριο - Cookies - eMarketing
|
Edmodo (Μέρος Α)
|
Επεξεργασία εικόνας - Pixlr (Μέρος Γ)
|
WordPress (Μέρος Γ)
|
Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια | Πλατφόρμα «Αίσωπος»
|
Πειρατεία λογισμικού - Hacking - Ιοί
|
Edmodo (Μέρος Β)
|
Διαχείριση video - YouTube (Μέρος Α)
|
WordPress (Μέρος Δ)
|
Βιβλία στο διαδίκτυο
|
Spam - Fishing
|
TES Teach with Blendspace -Δημιουργία μαθήματος γιαonline
|
Διαχείριση video - YouTube (Μέρος Β)
|
Weebly - Μέρος Α
|
MOOCs - Διαδικτυακά μαθήματα
|
Ανεπιθύμητο, Παραπλανητικό και Ψευδές Περιεχόμενο
|
Πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης Moodle (Μέρος I)
|
Λήψη Πολυμέσων από το Διαδίκτυο
|
Weebly - Μέρος Β
|
Εξ' αποστάσεως εκπαίδευση - Εικονικές κοινότητες
|
Κακόβουλοι - υποκινούμενοι Χρήστες (trolls)
|
Πλατφόρμα Τηλεκπαίδευσης Moodle (Μέρος ΙΙ)
|
Screencast-O-Matic– Καταγραφή οδηγιών σε βίντεο
|
Weebly - Μέρος Γ
|
eTwinning
|
Κοινωνική δικτύωση - Εθισμός στο διαδίκτυο
|
Πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης Moodle (Μέρος III)
|
Video Animation - Moovly
|
Κοινότητες & Ιστολόγια στο ΠΣΔ (Μέρος Α)
|
Ηλεκτρονικές τάξεις (ΠΣΔ)
|
Περιεχόμενο σε Κοινωνικά Δίκτυα
|
Πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης Moodle (Μέρος IV)
|
Σύννεφα κειμένου - Tagul
|
Κοινότητες & Ιστολόγια στο ΠΣΔ (Μέρος Β)
|
Wikipedia
|
Ασφάλεια στα μέσα Κοινωνικής δικτύωσης
|
Socrative - Χρήση κινητών και tablets στην τάξη
|
Audacity
|
Κοινότητες & Ιστολόγια στο ΠΣΔ (Μέρος Γ)
|
Google Earth
|
Cyberbullying
|
Kahoot
|
Animaker
|
Δημιουργία Ηλεκτρονικού Περιοδικού - School Press
|
Google Maps & Street View
|
Grooming - Sexting - Παιδοφιλία
|
Skype
|
Εννοιολογικοί χάρτες
|
Wikispaces
|
Προγραμματισμός για παιδιά Δημοτικού
|
Ψηφιακό προφίλ - Παραβίαση ιδιωτικής ζωής
|
ooVoo
|
PosterMyWall - Δημιουργία poster
|
Προσωπικά Περιβάλλοντα Μάθησης - Symbaloo
|
LegoBuilder
|
Πνευματική ιδιοκτησία
|
Αppear.in - Πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης
|
Easel.ly - Δημιουργία Infographic
|
Stormboard – Online καταιγισμός ιδεών
|
Computer Science Unplugged
|
Διαφορετική Οπτική - Μεροληψία
|
meeting (ΠΣΔ)
|
Prezi
|
Ιστοεξερευνήσεις
|
OOo4Kids - Σουίτα Office για παιδιά
|
Ασφάλεια κινητών τηλεφώνων
|
Remind - Επικοινωνήστε με τους μαθητές σας
|
CrosswordLabs - Σταυρόλεξα
|
Padlet
|
Tux Paint - Ανοιχτού Κώδικα Λογισμικό Σχεδίασης για Παιδιά
|
Πληροφορίες Υγείας και Διατροφής
|
Email στο ΠΣΔ + thunderbird
|
Voki
|
Google Έγγραφα (Μέρος Α)
|
Made With Code
|
Ψηφιακές Εγκυκλοπαίδειες
|
Doodle – Προγραμματισμός εκδηλώσεων
|
Quizlet
|
Google Έγγραφα (Μέρος Β)
|
Προγραμματισμός για παιδιά Ι
|
Τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου - 2η Τηλεδιάσκεψη
|
Απομακρυσμένη πρόσβαση
|
Δημιουργία Κόμικς με το Pixton
|
Microsoft Office Online
|
ΔΕΥΚΑΛΙΩΝ
|
Αναζήτηση πληροφοριών
|
Mailinator
|
Ιστοριογραμμή
|
Mέσα αποθήκευσης στο "σύννεφο" (Μέρος Α)
|
Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα - Opensoft
|
Τεχνικές Αναζήτησης στο Google
|
Τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου
|
Storybird
|
Mέσα αποθήκευσης στο "σύννεφο" (Μέρος B)
|
Τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου
|
Αξιολόγηση Πληροφορίας (TODO)
|
PowToon
|
LiveBinders, IP address
|
Τεχνική υποστήριξη
Για την υποστήριξη όλων των σεμιναρίων χρησιμοποιήθηκαν οι υποδομές του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου με virtual servers για την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης Moodle και την πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης BigBluebutton.
Η εγκατάσταση, συντήρηση και λειτουργία όλων των servers υποστηρίχθηκε και από το ΠΣΔ.
Αξιολόγηση σεμιναρίων
Τα σεμινάρια αξιολόγησαν περισσότεροι από 2.000 εκπαιδευτικοί.
Στην βασική ερώτηση «Πως αξιολογείται το σεμινάριο» λάβαμε τις παρακάτω απαντήσεις::
Για να δείτε την αναλυτική αξιολόγηση εδώ:
Αξιολόγηση επιμορφωτών
Αξιολόγηση ΤΠΕ Ι
Αξιολόγηση ΤΠΕ ΙΙ
Αξιολόγηση ΤΠΕ ΙΙI
Αξιολόγηση ΤΠΕ ΙV
Αξιολόγηση Ασφάλεια στο Διαδίκτυο