Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2017

Πρόσκληση συμμετοχής στον 2ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Συγγραφής Παραμυθιού με θέμα: ‘Ως την άκρη του ονείρου …’


                                                                                                                                                        

  
    





               


Θεσσαλονίκη:  1/12/2017
Αριθ.  Πρωτ.: 17615

ΠΡΟΣ:
1. Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας
2. Νηπιαγωγεία & Δημοτικά Σχολεία της χώρας
(Μέσω των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης)

    ΚΟΙΝ:
1. ΥΠ.Π.Ε.Θ.
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ & ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π/ΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Γ’ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ & ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
2. Σχολικούς Συμβούλους Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Μέσω των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης)
3.  Φ. Αρχείου
 





ΘΕΜΑ: «Πρόσκληση συμμετοχής στον 2ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Συγγραφής Παραμυθιού με θέμα: ‘Ως την άκρη του ονείρου …’ »

Σας ενημερώνουμε ότι η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης δια του Διευθυντή της, Δρ. Χρήστου Γεωργίου σε συνεργασία με το 5ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων δια της Διευθύντριάς του, Δρ. Βιργινίας Αρβανιτίδου και το Δημοτικό Σχολείο Λητής δια της Διευθύντριάς του, κυρίας Κυριακής Μιζαμίδου (συγγραφέως, MSc στη δημιουργική γραφή) προκηρύσσει τον 2ο  Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Συγγραφής Παραμυθιού με θέμα: «Ως την άκρη του ονείρου... ». 
Ο Πανελλήνιος διαγωνισμός υλοποιήθηκε για πρώτη φορά το σχ. έτος 2016-17 ως φυσική συνέχεια των τοπικών μαθητικών διαγωνισμών συγγραφής παραμυθιού της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης και έτυχε μεγάλης αποδοχής και ανταπόκρισης από παιδιά και εκπαιδευτικούς όλης της Ελλάδας.
Ο 2ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων της χώρας.
Σε μια εποχή που πολλοί/ές υποστηρίζουν ότι τα παιδιά έχουν χάσει  τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους λόγω της πολυμορφίας, της πολυσημίας και της πολυτροπικότητας της πληροφορίας (διαδίκτυο - τηλεόραση), η δημιουργική γραφή δεν είναι παρά μόνο η αρχή στο ταξίδι της εξερεύνησης του λογοτεχνικού λόγου. Είναι ένας δρόμος για την καλλιέργεια και ανάπτυξη όλων των αισθήσεων μέσα από την Τέχνη. Ένας τρόπος έκφρασης και ζωής.
Η συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών στον διαγωνισμό έχει ως στόχο να ευαισθητοποιήσει, να αφυπνίσει, να δημιουργήσει νέους αναγνώστες και νέες αναγνώστριες, να εμπνεύσει νέους και νέες δημιουργούς μέσα από τα μονοπάτια των παραμυθιών μέσω της δημιουργικής και της κριτικής σκέψης, της αφήγησης, της συγγραφής και της εικονογράφησης. Τα παιδιά που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στον διαγωνισμό καλούνται να δημιουργήσουν συγγραφικές ομάδες 3 και πλέον ατόμων. Στη συνέχεια, δουλεύοντας ομαδικά και συνεργατικά θα έχουν τη δυνατότητα να στοχαστούν, να μιλήσουν και στο τέλος να αποτυπώσουν στο χαρτί τις σκέψεις, τις ιδέες, τα όνειρα, τις ελπίδες, τις προσδοκίες, ακόμα και τους φόβους τους μέσα από πρωτότυπες παραμυθιακές ιστορίες.
Στον διαγωνισμό θα γίνουν δεκτές μόνο ομαδικές συμμετοχές (οι ομάδες δύνανται να αποτελούνται από 3 ή περισσότερα παιδιά, χωρίς περιορισμό στον μέγιστο αριθμό) με τις εξής προδιαγραφές:
·         Η έκταση του παραμυθιού δεν επιτρέπεται να ξεπεράσει τις 1000 λέξεις (για μαθητές/ήτριες Δημοτικού Σχολείου) και τις 600 λέξεις (για μαθητές/ήτριες Νηπιαγωγείου)
·         Κάθε παραμύθι πρέπει να υποβληθεί σε αρχείο Word, σελίδα A4, 1 διάστιχο, κανονικά περιθώρια, γραμματοσειρά Bookman old style, μέγεθος 12.
·         Κάθε παραμύθι μπορεί να συνοδεύεται από 1 έως και 3 ζωγραφιές, που θα υποβληθούν σε αρχείο jpg και  ξεχωριστά από το κείμενο.
·         Μαζί με το παραμύθι πρέπει να υποβληθεί συμπληρωμένη η αίτηση συμμετοχής που βρίσκεται στο τέλος του εγγράφου.
·         Ο τίτλος του παραμυθιού «Ως την άκρη του ονείρου… » δύναται να εμπλουτιστεί με υπότιτλο ελεύθερης έμπνευσης.
·        Η υποβολή των παραμυθιών θα πραγματοποιηθεί μέχρι και την Παρασκευή 30 Μαρτίου 2018 στην ηλεκτρονική διεύθυνση: diagonismosparamythiou@gmail.com .
·         Οι κατηγορίες του διαγωνισμού είναι τέσσερις και αφορούν:
                                                              i.      Μαθητές και μαθήτριες Νηπιαγωγείου
                                                            ii.      Μαθητές και μαθήτριες Α’ & Β’ τάξης Δημοτικού Σχολείου
                                                          iii.      Μαθητές και μαθήτριες Γ’ & Δ’ τάξης Δημοτικού Σχολείου
                                                           iv.      Μαθητές και μαθήτριες Ε’ & Στ’ τάξης Δημοτικού Σχολείου
·         Κάθε σχολική μονάδα μπορεί να υποβάλει το μέγιστο δύο συμμετοχές σε κάθε κατηγορία.
·         Όλες οι μαθητικές ομάδες που θα συμμετάσχουν θα λάβουν έπαινο.
·         Τα παραμύθια που θα διακριθούν θα εκδοθούν σε μορφή e-book από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης.
·         Η αξιολόγηση των παραμυθιών θα γίνει με διαδικασία ανώνυμης κρίσης από κριτική επιτροπή που στελεχώνουν Σχολικοί Σύμβουλοι, αφηγήτριες παραμυθιών και συγγραφείς παιδικής λογοτεχνίας.
·         Τα κριτήρια αξιολόγησης των παραμυθιών αφορούν:
o   Την πρωτοτυπία του παραμυθιού
o   Τα δομικά στοιχεία του παραμυθιού:
o    (έναρξη και κλείσιμο, εισαγωγή ηρώων/ίδων, εξέλιξη και πλοκή, εναλλαγή χώρων και καταστάσεων, δράση ηρώων/ίδων, αντιμετώπιση και λύση προβλήματος, χρήση μοτίβων κ.λπ.)
o   Τα υφολογικά και αισθητικά γνωρίσματα του παραμυθιού (συνοχή-συνεκτικότητα - εκφραστικά μέσα - λειτουργία)
o   Τα συναισθήματα και τις εικόνες που γεννιούνται από το παραμύθι και το λεξιλόγιο που χρησιμοποιείται.
Νέα και ανακοινώσεις σχετικά με την εξέλιξη του διαγωνισμού θα αναρτώνται στον ιστότοπο  https://contestfairytale.wordpress.com/ 
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
Π.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ





ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
 
 


ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
ΣΤΟΝ 2ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ:

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ:
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΣΧΟΛ. ΜΟΝΑΔΑΣ:
e-mail ΣΧΟΛ. ΜΟΝΑΔΑΣ:
α/α
ΟΝΟΜΑΤΑ ΜΑΘΗΤΩΝ & ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ
(Προσθέστε όσες γραμμές είναι απαραίτητες για την αναγραφή των ονομάτων όλων των συμμετεχόντων παιδιών)
1.

2.

3.

4.

5.


ΟΝΟΜΑ/ΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ/ΩΝ ΠΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΖΕΙ/ΟΥΝ:
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:
e-mail:
ΤΑΞΗ/ΕΙΣ:

ΤΙΤΛΟΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ:………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
ΑΡΙΘΜΟΣ ΛΕΞΕΩΝ: ………………………………………………………………………………………………….…

Θεσ/νίκη     .…/ …../201..                                                            Ο/Η/ΟΙ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ/ΟΙ


                                                                                                                                                        

  
    





               


Θεσσαλονίκη:  1/12/2017
Αριθ.  Πρωτ.: 17615

ΠΡΟΣ:
1. Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας
2. Νηπιαγωγεία & Δημοτικά Σχολεία της χώρας
(Μέσω των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης)

    ΚΟΙΝ:
1. ΥΠ.Π.Ε.Θ.
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ & ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π/ΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Γ’ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ & ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
2. Σχολικούς Συμβούλους Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Μέσω των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης)
3.  Φ. Αρχείου
 





ΘΕΜΑ: «Πρόσκληση συμμετοχής στον 2ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Συγγραφής Παραμυθιού με θέμα: ‘Ως την άκρη του ονείρου …’ »

Σας ενημερώνουμε ότι η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης δια του Διευθυντή της, Δρ. Χρήστου Γεωργίου σε συνεργασία με το 5ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων δια της Διευθύντριάς του, Δρ. Βιργινίας Αρβανιτίδου και το Δημοτικό Σχολείο Λητής δια της Διευθύντριάς του, κυρίας Κυριακής Μιζαμίδου (συγγραφέως, MSc στη δημιουργική γραφή) προκηρύσσει τον 2ο  Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Συγγραφής Παραμυθιού με θέμα: «Ως την άκρη του ονείρου... ». 
Ο Πανελλήνιος διαγωνισμός υλοποιήθηκε για πρώτη φορά το σχ. έτος 2016-17 ως φυσική συνέχεια των τοπικών μαθητικών διαγωνισμών συγγραφής παραμυθιού της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης και έτυχε μεγάλης αποδοχής και ανταπόκρισης από παιδιά και εκπαιδευτικούς όλης της Ελλάδας.
Ο 2ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων της χώρας.
Σε μια εποχή που πολλοί/ές υποστηρίζουν ότι τα παιδιά έχουν χάσει  τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους λόγω της πολυμορφίας, της πολυσημίας και της πολυτροπικότητας της πληροφορίας (διαδίκτυο - τηλεόραση), η δημιουργική γραφή δεν είναι παρά μόνο η αρχή στο ταξίδι της εξερεύνησης του λογοτεχνικού λόγου. Είναι ένας δρόμος για την καλλιέργεια και ανάπτυξη όλων των αισθήσεων μέσα από την Τέχνη. Ένας τρόπος έκφρασης και ζωής.
Η συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών στον διαγωνισμό έχει ως στόχο να ευαισθητοποιήσει, να αφυπνίσει, να δημιουργήσει νέους αναγνώστες και νέες αναγνώστριες, να εμπνεύσει νέους και νέες δημιουργούς μέσα από τα μονοπάτια των παραμυθιών μέσω της δημιουργικής και της κριτικής σκέψης, της αφήγησης, της συγγραφής και της εικονογράφησης. Τα παιδιά που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στον διαγωνισμό καλούνται να δημιουργήσουν συγγραφικές ομάδες 3 και πλέον ατόμων. Στη συνέχεια, δουλεύοντας ομαδικά και συνεργατικά θα έχουν τη δυνατότητα να στοχαστούν, να μιλήσουν και στο τέλος να αποτυπώσουν στο χαρτί τις σκέψεις, τις ιδέες, τα όνειρα, τις ελπίδες, τις προσδοκίες, ακόμα και τους φόβους τους μέσα από πρωτότυπες παραμυθιακές ιστορίες.
Στον διαγωνισμό θα γίνουν δεκτές μόνο ομαδικές συμμετοχές (οι ομάδες δύνανται να αποτελούνται από 3 ή περισσότερα παιδιά, χωρίς περιορισμό στον μέγιστο αριθμό) με τις εξής προδιαγραφές:
·         Η έκταση του παραμυθιού δεν επιτρέπεται να ξεπεράσει τις 1000 λέξεις (για μαθητές/ήτριες Δημοτικού Σχολείου) και τις 600 λέξεις (για μαθητές/ήτριες Νηπιαγωγείου)
·         Κάθε παραμύθι πρέπει να υποβληθεί σε αρχείο Word, σελίδα A4, 1 διάστιχο, κανονικά περιθώρια, γραμματοσειρά Bookman old style, μέγεθος 12.
·         Κάθε παραμύθι μπορεί να συνοδεύεται από 1 έως και 3 ζωγραφιές, που θα υποβληθούν σε αρχείο jpg και  ξεχωριστά από το κείμενο.
·         Μαζί με το παραμύθι πρέπει να υποβληθεί συμπληρωμένη η αίτηση συμμετοχής που βρίσκεται στο τέλος του εγγράφου.
·         Ο τίτλος του παραμυθιού «Ως την άκρη του ονείρου… » δύναται να εμπλουτιστεί με υπότιτλο ελεύθερης έμπνευσης.
·        Η υποβολή των παραμυθιών θα πραγματοποιηθεί μέχρι και την Παρασκευή 30 Μαρτίου 2018 στην ηλεκτρονική διεύθυνση: diagonismosparamythiou@gmail.com .
·         Οι κατηγορίες του διαγωνισμού είναι τέσσερις και αφορούν:
                                                              i.      Μαθητές και μαθήτριες Νηπιαγωγείου
                                                            ii.      Μαθητές και μαθήτριες Α’ & Β’ τάξης Δημοτικού Σχολείου
                                                          iii.      Μαθητές και μαθήτριες Γ’ & Δ’ τάξης Δημοτικού Σχολείου
                                                           iv.      Μαθητές και μαθήτριες Ε’ & Στ’ τάξης Δημοτικού Σχολείου
·         Κάθε σχολική μονάδα μπορεί να υποβάλει το μέγιστο δύο συμμετοχές σε κάθε κατηγορία.
·         Όλες οι μαθητικές ομάδες που θα συμμετάσχουν θα λάβουν έπαινο.
·         Τα παραμύθια που θα διακριθούν θα εκδοθούν σε μορφή e-book από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης.
·         Η αξιολόγηση των παραμυθιών θα γίνει με διαδικασία ανώνυμης κρίσης από κριτική επιτροπή που στελεχώνουν Σχολικοί Σύμβουλοι, αφηγήτριες παραμυθιών και συγγραφείς παιδικής λογοτεχνίας.
·         Τα κριτήρια αξιολόγησης των παραμυθιών αφορούν:
o   Την πρωτοτυπία του παραμυθιού
o   Τα δομικά στοιχεία του παραμυθιού:
o    (έναρξη και κλείσιμο, εισαγωγή ηρώων/ίδων, εξέλιξη και πλοκή, εναλλαγή χώρων και καταστάσεων, δράση ηρώων/ίδων, αντιμετώπιση και λύση προβλήματος, χρήση μοτίβων κ.λπ.)
o   Τα υφολογικά και αισθητικά γνωρίσματα του παραμυθιού (συνοχή-συνεκτικότητα - εκφραστικά μέσα - λειτουργία)
o   Τα συναισθήματα και τις εικόνες που γεννιούνται από το παραμύθι και το λεξιλόγιο που χρησιμοποιείται.
Νέα και ανακοινώσεις σχετικά με την εξέλιξη του διαγωνισμού θα αναρτώνται στον ιστότοπο  https://contestfairytale.wordpress.com/ 
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
Π.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ





ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
 
 


ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
ΣΤΟΝ 2ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ:

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ:
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΣΧΟΛ. ΜΟΝΑΔΑΣ:
e-mail ΣΧΟΛ. ΜΟΝΑΔΑΣ:
α/α
ΟΝΟΜΑΤΑ ΜΑΘΗΤΩΝ & ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ
(Προσθέστε όσες γραμμές είναι απαραίτητες για την αναγραφή των ονομάτων όλων των συμμετεχόντων παιδιών)
1.

2.

3.

4.

5.


ΟΝΟΜΑ/ΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ/ΩΝ ΠΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΖΕΙ/ΟΥΝ:
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:
e-mail:
ΤΑΞΗ/ΕΙΣ:

ΤΙΤΛΟΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ:………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
ΑΡΙΘΜΟΣ ΛΕΞΕΩΝ: ………………………………………………………………………………………………….…

Θεσ/νίκη     .…/ …../201..                                                            Ο/Η/ΟΙ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ/ΟΙ