Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2017

Σεμινάριο – Ξενάγηση στην Έκθεση «Χρονική Αντιστρεπτότητα




«Σεμινάριο – Ξενάγηση στην Έκθεση «Χρονική Αντιστρεπτότητα»

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων δια της Υπεύθυνης Σχολικών Δραστηριοτήτων διοργανώνει ενημερωτικό Σεμινάριο/ Ξενάγηση στην Εικαστική Έκθεση «Χρονική Αντιστρεπτότητα» με εκθέτη και επιμορφωτή τον Γιάννη Μαρκαντωνάκη, έναν σύγχρονο γηγενή καλλιτέχνη με σημαντική βιογραφική δραστηριότητα ανά το διεθνές καλλιτεχνικό γίγνεσθαι. Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 23 Οκτωβρίου 2017 και ώρα 18:00-20:00 στον Εκθεσιακό Χώρο του Κέντρου Αρχικτεκτονικής της Μεσογείου. Για δήλωση συμμετοχής πατήστε εδώ ή επισκεφθείτε τον ιστότοπο http://cepelon.mysch.gr > Αιτήσεις.

Στόχος του σεμιναρίου θα είναι η αξιοποίηση των εκθεμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία και συγκεκριμένα:
·         Γνωριμία με τη σύγχρονη έκθεση εικαστικών ενός γηγενή Χανιώτη Καλλιτέχνη διεθνούς φήμης
·         Ανάλυση της τεχνοτροπίας από την πρώτη ύλη, στη σύνθεση του έργου
·         Αποκωδικοποίηση, προσέγγιση των συμβόλων και της αισθητικής των έργων
·         Ιδέες για συζήτηση και ανάπτυξη κριτικής σκέψης και αισθητικής αντίληψης από μαθητές των Δ’ Ε΄και Στ τάξεων Δημοτικού.
ώστε να αξιοποιηθεί για εκπαιδευτικά στοχευμένες σχολικές επισκέψεις πολιτιστικού ενδιαφέροντος από εκπαιδευτικούς Δημοτικών Σχολείων. Η έκθεση λειτουργεί καθημερινά και για εκπαιδευτικούς σκοπούς, 10:30 έως 13:30 κατόπιν συνεννόησης δια της Υπεύθυνης Σχολικών Δραστηριοτήτων Π/θμιας Εκπ/σης Χανίων έως και Δευτέρα, 30 Οκτωβρίου 2017.

Λίγα Λόγια για την Ξενάγηση από τον Επιμορφωτή
Η Εποχή που η πρωτοπορία δεν είναι αυτοσκοπός έχει κλείσει εδώ και αρκετά χρόνια. Η βιωματική κατάσταση με τις τέχνες αποτελεί προϋπόθεση και στην παιδαγωγική διαδικασία.
Η έκθεση του Γιάννη Μαρκαντωνάκη «Χρονική Αντιστρεπτότητα» εκτός από το τιμητικός σκέλος απέναντι στο σημαντικό λογοτέχνη, αείμνηστο «Αντόνιο Ταμπούκι» είναι διαρθρωμένη έτσι, ώστε να προσφέρεται για εξοικείωση με τις σύγχρονες εικαστικές τέχνες.
Έτσι, για πρώτη φορά ίσως, ο δάσκαλος έχει τη δυνατότητα όχι μόνο να γνωρίσει έργα «χώρου», αλλά να τα’ αγγίξει και να πληροφορηθεί για τη μορφολογική τους διάσταση και πέραν από τη θεματική που τροφοδοτείται από την πεζογραφία, τη μυθολογία, την αισθητική.
Σχέδιο, ζωγραφική, κολάζ, συναρμογές, ανάγκλυφα, γλυπτική, εγκαταστάσεις, φωτογραφία, εναλλάσονται και προσφέρονται για μια μοναδική ξενάγηση, όπου και η διαδραστική συμμετοχή προάγει την αίσθηση της δημιουργικότητας για δασκάλους που διδάσκουν στις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού, με την υπενθύμιση ότι ο ευαισθητοποιημένος δάσκαλος και στο χώρο της τέχνης έχει πολλαπλάσια δυνατότητα παιδαγωγικής αφύπνισης – αξιοποίησης στην καριέρα του.